اولین یادواره علمدار کمیل شهید ابراهیم هادی در دهلران برگزار شد.

از فکه تا دهلران با علمدار کمیلبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ایلام ، شهید ابراهیم هادی در یکم اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۶ درتهران دیده به جهان گشود و پس از بیست و هفت سال زندگی پر فراز و نشیب، در عملیات والفجر مقدمّاتی در منطقه فکه، ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و همانطور که از خداوند می‌خواست، پیکر پاکش در کربلای فکه گمنام ماند.

ابراهیم، در والفجر مقدماتی پنج روز به همراه بچه‌های گردان کمیل و حنظله در کانال‌های فکه مقاومت کرد، اما تسلیم نشد و در ۲۲ بهمن سال ۶۱ بعد از فرستادن بچه‌های باقی مانده به عقب، تنهای تنها با خدا همراه شد و دیگر کسی او را ندید.

شهید ابراهیم هادی که، حماسه «کانال کمیل» را با نام پرافتخار خود، گره زد. تا بدانجا پیش رفت که عارف مشهور تهران، حاج اسماعیل دولابی، از او تقاضای نصیحت می‌کرد!

او در سرنوشت سازترین لحظات دفاع مقدس، تصمیم می‌گیرد اذان بگوید. آنهم اذانی نابهنگام که تا آن لحظه، حکمتش بر کسی روشن نبود؛ و این اذان معجزه آسا، ۱۸ عراقی را همراه با فرماندهان خود، وادار به تسلیم کرد و بدینگونه سرنوشت عملیات را به نفع سپاه اسلام، رقم زد!

اکنون در بهمن ماه ۱۳۹۷ اولین یادواره شهید مفقودالاثر ابراهیم هادی معروف به علمدار کمیل به همت تعدادی از برادران و خواهران بسیجی بطور خودجوش و مردمی بمنظور نکوداشت یادوخاطره این شهید گرانقدر و آشناساختن نسل جوان با حماسه‌های رزمندگان عملیات والفجر مقدماتی در دهلران برگزار شد.

در این یادواره که با استقبال چشمگیر مردم دهلران مواجه گردید ویژه برنامه‌هایی از جمله نمایش باموضوع شهید گمنام توسط هنرمندان دهلرانی اجرا گردید.

انتهای پیام/ف

شهید ابراهیم هادی که بود؟

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.