رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس گفت: در ۱۰ ماهه امسال تعداد ۱۹۷ هزار و ۹۸۶ فقره پرونده در شورا‌های حل اختلاف استان رسیدگی شده است.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام سید عبد المهدی موسوی معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس اظهار کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری تعداد ۱۹۷ هزارو ۹۸۶ فقره پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان وارد شده است که با تلاش ۲۶۵ قاضی و ۲ هزارو ۳۶۶ نیروی فعال شورا‌های استان همین تعداد پرونده مختومه شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه اول امسال تعداد ۳۹ هزار و ۴۵۵ فقره پرونده به صلح و سازش ختم شده است، بیان کرد: صلح و سازش نیازمند یک هنر و مهارت خاصی است که ریشه در ابعاد شخصیتی و ظرفیت‌های اخلاقی دارد. افرادی که در حوزه صلح و سازش قدم برمی دارند انسان‌های وارسته و صاحب نفوذ کلام هستند و امروز شورا‌های حل احتلاف ما از این مجموعه افراد تشکیل شده است.

معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس افزود: اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف استان فارس از بهترین و شایسته‌ترین نیرو‌ها از همه صنوف مختلف برگزیده شده اند که این امر موجب شده در طول دوران حضور این افراد در شورا‌های حل اختلاف، شاهد بیشترین خدمت رسانی در امر صلح و سازش باشیم.

حجت الاسلام سید عبد المهدی موسوی ادامه داد: شورای حل اختلاف از جمله نهاد‌های تأثیر گذار و احیا کننده سنت حسنه اصلاح ذات البین در قوه قضائیه بوده که پس از انقلاب تشکیل شده است و با همت اعضا و کارکنان کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته است.

انتهای پیام/چ

رسیدگی به پرونده ها در شوراهای حل اختلاف فارس

برچسب ها: دادگاه ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.