مجلس مصر با اکثریت آرا، موافقت اولیه خود را با باقی ماندن عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور کنونی این کشور در این سمت تا پانزده سال دیگر اعلام کرد.

موافقت اولیه مجلس مصر با تمدید ریاست‌جمهوری السیسی تا سال ۲۰۳۴!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، مجلس مصر موافقت اولیه خود را با اصلاحات قانون اساسی که امکان ماندن عبدالفتاح السیسی در قدرت را تا سال ۲۰۳۴ میلادی فراهم می‌کند اعلام کرد. این اصلاحات به کمیسیون قانونگذاری و قانون اساسی مجلس ارجاع خواهد شد تا گزارشی را در این خصوص در مدت زمانی که بیشتر از ۶۰ روز نباشد منتشر کند. پس از آن مجلس مصر رأی گیری نهایی خواهد کرد و بعد از آن هم این مسئله به همه پرسی عمومی گذاشته خواهد شد.

خبرنگار العالم در گزارشی گفت: مجلس مصر، السیسی را به عنوان رئیس جمهور تا سال ۲۰۳۴ میلادی در سمتش ابقا می‌کند. اعضای مجلس مصر به صورت اولیه با اصلاحات در قانون اساسی که ائتلاف حمایت از مصر ارائه کرده است موافقت کردند. ائتلاف حمایت از مصر بزرگترین فراکسیون مجلس این کشور محسوب می‌شود. ۴۹۵ نماینده از مجموع ۵۹۶ نماینده به این طرح رأی مثبت دادند.

یک نماینده مجلس مصر نیز در همین خصوص گفت: «از نظر برخی، این اصلاحات قانونی است، اما از نظر ما این اصلاحات بر خلاف نص قانون اساسی است و بر خلاف اراده ملت مصر است. بر خلاف اراده مردمی است که در ژوئن سال ۲۰۱۳ میلادی انتخاب کردند.»

گزارشگر افزود: اصلاحات پیشنهادی شامل تمدید دوره ریاست جمهوری به شش سال به جای چهار سال است، اما در عین حال همانند گذشته فرد نباید بیش از دو بار پشت سر هم رئیس جمهور شود. این اصلاحات دارای یک بند انتقالی است که فقط به السیسی به عنوان رئیس جمهور کنونی امکان می‌دهد پس از پایان دوره دوم کنونی اش در سال ۲۰۲۲ میلادی برای دو دوره جدید نامزد شود که مدت هر دوره جدید نیز شش سال خواهد بود؛ یعنی این امکان به السیسی داده می‌شود تا سال ۲۰۳۴ میلادی رئیس جمهور شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مصر ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار