نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید از ظرفیت خوب و شایسته زنان به خوبی استفاده شود و نبود اطلاعات کافی و جامع مختص زنان کشور یک کمبود اساسی در کشور است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه محمودی نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی شامگاه پنج‌شنبه در جلسه تجلیل از بانوان شهرستان دهاقان ضمن محکومیت حمله تروریستی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همه باید دست در دست هم دهیم تا از کشور دفاع کنیم و انتقام سختی از دشمنان خواهیم گرفت، مدافعان کشور در هر قسمتی از کشور برای دفاع از وطن جان خود را در دست گرفته‌اند تا دشمنان شکست خورده و ناامید شوند.

نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی افزود: به برکت انقلاب حضور بانوان پررنگ شده و در فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی نخستین اولویت ما بحث خانواده بوده و کار فمینیستی انجام نمی‌دهیم تا فقط برای زنان جایگاهی داشته باشد.

وی از راه‌اندازی اطلسی ویژه بانوان خبر داد و تصریح کرد: باید از ظرفیت خوب و شایسته زنان به خوبی استفاده شود و نبود اطلاعات کافی و جامع مختص زنان کشور یک کمبود اساسی در کشور است، بر همین اساس وزارت کار و رفاه اجتماعی و امور بانوان ریاست جمهوری تصمیم گرفتند تا اطلسی از بانوان به دست آورند و بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

محمودی با بیان اینکه مشکلات بانوان سرپرست خانواده در مجلس مطرح شده‌اند، اذعان کرد: در دهاقان هم درباره بانوان شهرستان هیچ گونه اطلاعاتی وجود ندارد، بحث سرپرست خانواده در مجلس مطرح شده زیرا بیشترین مشکلات را دارند و در برنامه بودجه کشور سهمی را به آنان اختصاص داده‌ایم.

نماینده شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: زنان قالیباف هم مدنظر ما هستند و بودجه‌ای را برای آنان در نظر گرفته‌ایم و بیمه زنان خانه‌دار نیز صورت گرفت.

وی راه‌اندازی شرکت تعاونی را فرصت شغلی برای بانوان تلقی و خاطرنشان کرد: بسیاری از بانوان از تحصیلات بالایی برخوردار هستند، اما بیشترین افراد بیکار را زنان تشکیل می‌دهند و ما همیشه درخواست کرده‌ایم که شرکت تعاونی راه‌اندازی کنند تا فرصت شغلی ایجاد شود.

محمودی بیان کرد: وقتی خانم‌ها در جایگاهی قرار می‌گیرند عقب‌گردی در کار نیست و کارها رو به جلو پیش می‌رود، در روز انتخابات می‌گفتند زن نمی‌تواند کاری انجام بدهد اما ما نشان دادیم که خانم‌ها می‌توانند نقش اول را در دست بگیرند هم‌چنین تلاش کردیم راه خدمت‌ به مردم  را باز کنیم و پذیرای شنیدن ایده‌های همه مردم بوده و هستیم تا از آن استفاده کنیم.

در ادامه علی‌اصغر قاسمیان با حضور در این جلسه اظهار داشت: شهادت مرزبانان کشور را تسلیت می‌گوییم و یأس و نا امیدی دشمنان را نشان داد و آنان شاهد میثاق مجدد ما با امام بودند.

فرماندار دهاقان افزود: این حرکات ددمنشانه معنا در عزم ملت ما دارد و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب دشمنان خیلی تلاش کردند تا انقلاب را مهار کنند اما موفق نشدند.

 

انتهای پیام/م

 

بانک جامع اطلاعاتی بانوان کشور تدوین می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.