معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین اعلام کرد اقدام رژیم آل خلیفه در اتهام‌زنی به ایران برای راضی ساختن غرب و مخدوش کردن چهره مردم بحرین صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شیخ حسن الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین، در مصاحبه با المیادین تاکید کرد اقدام رژیم آل خلیفه در اتهام‌زنی به ایران برای راضی ساختن غرب صورت می‌گیرد.

او در این مصاحبه گفت: جمهوری اسلامی ایران یک کشور همسایه است و ملت بحرین پیوند برادرانه اسلامی با ملت ایران دارد و همچنین پیوند خانوادگی. ملت بحرین صمیمانه قدردان ایران است و احترام زیادی برای آن قائل است چرا که ما هیچ بدی از این کشور ندیده ایم. وارد کردن نام این کشور در بحران، روش همیشگی رژیم آل خلیفه است و تازگی ندارد و به دهه هفتاد قرن گذشته باز می‌گردد. در آن زمان مخالفان مردمی متهم شدند که به مسکو وابسته هستند. در دهه نود نیز به ایران و کشور‌های دیگر نسبت داده شدند و امروز به قطر نیز نسبت داده می‌شوند و فردا ممکن است به سومالی یا چین یا هر کشور دیگری منسوب شوند.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین افزود: اظهارات وزیر دفاع بحرین را ببینید که چند روز پیش گفت دولت اوباما متهم است که در سال ۲۰۱۱ با همراهی با مخالفان علیه رژیم بحرین توطئه کرد؛ بنابراین مخالفان را حتی به آمریکا نیز نسبت می‌دهد. این رفتار همیشگی رژیم است و ما در هر ده سال انقلاب و جنبش داریم.

الدیهی اضافه کرد : در اینجا باید اشاره کنم که سن مطالبات مردم بحرین چهل سال نیست. جمهوری اسلامی ایران در این روز‌ها چهلمین سالگرد پیروزی خود را جشن گرفت و عمر جمهوری اسلامی چهل سال است و عمر نخست وزیری نخست وزیر بحرین ۴۷ سال است یعنی بیشتر از عمر جمهوری اسلامی ایران. عمر مطالبات مردم بحرین به بیش از یکصد سال می‌رسد. ما در دهه بیست انقلاب و جنبش داشتیم و در دهه‌های سی و پنجاه نیز ما انقلاب و مطالباتی داشتیم. در دهه شصت، دهه هفتاد و دهه نود، در آن زمان جمهوری اسلامی ایران وجود نداشت و بحرین تحت حکومت شاه (ایران) قرار داشت و جمهوری اسلامی و امام خمینی (ره) و این حکومت وجود نداشت؛ بنابراین متهم کردن ایران برای راضی ساختن غرب یعنی همپیمانان رژیم بحرین و برای مخدوش کردن چهره مردم بحرین است.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین گفت: ما حدود پنج هزار زندانی سیاسی در بحرین داریم از جمله زنان و کودکان و رژیم بحرین ادعا می‌کند آن‌ها زندانی کیفری هستند. رژیم بحرین تابعیت برخی بازداشت شدگان را لغو کرده است و می‌تواند پس از پایان محکومیتشان آن‌ها را از کشور بیرون کند. برخی از جوانان بحرینی از ظلم رژیم فرار کردند و در دریا غرق شدند.

الدیهی افزود: بحرینی‌ها امروز به علت سرکوب و تجاوزات رژیم بحرین همانند برادران فلسطینی خود بیرون رانده شده اند. اطلاعی از دفاتر مخالفان بحرینی در عراق ندارد. ملت بحرین روابط ویژه‌ای با سوریه دارد و امیدواریم این کشور همواره امن باشد.

وی با اظهار اینکه ترکیه و عراق و کویت از جمله کشور‌هایی هستند که برای میانجی گری اقدام کردند، اما رژیم، همه در‌ها را بست؛ تاکید کرد: بحرینی‌ها انتخابات را تحریم کردند و کسانی که شرکت کردند از ترس و طمع این کار را کردند. ما مخالفان مسالمت‌آمیز هستیم و مطالبات دموکراتیک داریم و بر رد دیکته‌های رژیم بحرین تاکید می‌کنیم. اقدام مسالمت‌آمیز، موفق‌ترین راه برای تحقق مطالبات است.

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین افزود: مذاکرات با رژیم بحرین به طور کامل متوقف شده است چرا که رژیم بحرین نمی‌خواهد چیزی بشنود. رژیم بحرین علیه مردم خود یک موضع ثابت در پیش گرفته است. جنایاتی که رژیم علیه ملت بحرین مرتکب شده است کشور‌های جهان را در تنگنا و تحت فشار قرار داده است. رژیم بحرین زمانی که ملت خود را از دست داد و از مزدوران برای کشتار بحرینی‌ها استفاده کرد مشروعیت خود را از دست داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بحرین ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار