این آخر هفته می‌توانید صبحانه را مهمان بچه هایتان باشید، به خانه عروسک‌های دنیا سر بزنید و با نمایش محیطی نامیرا همراه یک دختر به سوریه سفر کنید و پدر شهیدش را بیابید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این آخر هفته که برسد بهمن با همه شور و سرور، باران‌های گاه و بی‌گاهش به جای برف، با تمام تلخی و شیرینی و آزمون و خطاهایش، با بند بند نسخه وفاداری و امید ملت کم‌کم تمام می‌شود و به انتظار اسفند روز‌ها را می‌شمرد و پایتخت در این میان از همیشه بیشتر دلبری می‌کند برای اهالی‌اش.
 
آسان‌ترین راه برای رفتن از تهران تا سوریه
کافی‌ست کمی دقت‌تان را بیشتر کنید تا از دل شلوغی و ترافیک و خستگی، خوشی‌ها و زیبایی‌هایش را کشف کنید و از تعطیلات آخر هفته خانوادگی و دسته جمعی‌تان در تهران لذت ببرید، البته ما هم در این باره پیشنهاد‌هایی داریم برای هر چه پربارتر کردن تعطیلات‌تان که خواندنش خالی از لطف نخواهد بود.

نان صبحانه را مهمان بچه‌ها باشید

همیشه می‌گویند آخر هفته روز تعطیلی و استراحت است، اما واقعیت این است که کار‌های روزمره از نظافت خانه تا پخت و پز برای خانم‌های خانه تعطیل‌بردار نیست و امری دائمی و همیشگی است. جالب می‌شود این بار اگر بخت یارتان است و در خانه‌تان، دورهمی جمع و جور و چند نفره دارید، تهیه وعده صبحانه را به عهده بچه‌های خانواده بگذارید. اجازه دهید از صفر تا صد این کار را خودشان با رعایت احتیاط‌های لازم و نظارت غیر مستقیم شما انجام دهند. مثلا به بچه‌ها یاد بدهید محض امتحان نان خانگی درست کنند. خرجش کمی خمیر مایه، یا آرد و آب و نمک است و تابه‌ای که از خیر سالم بودنش گذشته‌اید! ممکن است نان‌های صبحانه نیم‌سوز، خمیر، یا نه چندان خوش طعم از آب در بیایند، اما باور کنید که طعم بودن در کنار هم و دیدن تلاش بچه‌های خانواده برای یک صبحانه دورهمی بسیار به یادماندنی خواهد بود. خانه پرش این است که به کمک‌شان می‌روید و وعده صبحانه را با همه مخلفاتش از نابودی نجات می‌دهید!
 
آسان‌ترین راه برای رفتن از تهران تا سوریه
با نامیرا از تهران به سوریه بروید

هنر دوست هستید و دوست دارید هنر‌های نمایشی را بدون واسطه صفحه نمایش، پرده سینما و حتی سن تئاتر تماشا کنید؟ دل در دل‌تان نبوده که جشنواره فیلم فجر تمام شود و جشنواره تئاتر از راه برسد و نمایش‌های محیطی‌اش هیجان را به رگ‌های‌تان بدواند؟

پس دیگر این روز‌ها کیف‌تان کوک خواهد بود. هر جا که هستید همین آخر هفته اهل هنر‌های نوجوان و بزرگسال خانواده و دوستان‌تان را با خود همراه کنید و خودتان را راس ساعت ۱۸:۳۰ به آب‌نمای پارک دانشجو برسانید و نمایش نامیرا تماشا کنید.

آسان‌ترین راه برای رفتن از تهران تا سوریه

نامیرا را که ببینید ۴۵ دقیقه میخکوب می‌شوید از روایت یک دختر شهید مدافع حرم که هر جا و هر لحظه پدرش را جست و جو می‌کند، در عالم رویا به سوریه سفر می‌کند و در این سفر پر رمز و راز خیالی با داعش و جنایت‌های این گروه روبه‌رو می‌شود.

۶۰بازیگر نمایش طوری با مرزی باریک از حقیقت و خیال تصویر عشق پدر دختری و چهره شیطانی داعش و بدعت را برای‌تان به تصویر می‌کشند که بی‌شک تا مدت‌ها نمی‌توانید اثر این نمایش را فراموش کنید.

آسان‌ترین راه برای رفتن از تهران تا سوریه
پس تا دیر نشده به تماشای این نمایش محیطی، حرفه ای، رایگان و با شکوه بروید از شیوه مبارزه هنری با داعش و داعشی‌ها لذت ببرید، راستی هر چه توانستید نوجوانان‌های بیشتری را با خود همراه کنید، بهتر است. چراکه این قصه برای نسل‌های جوان‌تر شنیدنی‌تر است و برای بقیه دیدنی‌تر.

دعوتید به خانه‌ی عروسک‌ها

می‌دانم که می‌دانید این روز‌ها فضای مجازی، بستر اینترنت و هم‌خانواده‌هایش، موبایل‌ها و تبلت‌های هوشند، زندگی نه تنها بزرگ‌تر‌ها بلکه کودکان را در تسخیر خود دارد.

شرایطی که خیلی‌ها از آن می‌نالند، اما بیشتر اوقات تسلیم این شرایط‌اند و ترجیح می‌دهند سکوت و آرامش و شاید کمی راحت‌طلبی را در پناه عصر تکنولوژی جست و جو کنند. اما چه خوب می‌شود، این آخر هفته بچه‌ها و کودکان خانواده و فامیل را به یک گردش خاص و خواستنی دعوت کنید و آن‌ها را به خانه‌های همه عروسک‌های دنیا ببرید. دختر و پسرش فرقی نمی‌کند، خانه عروسک‌ها برای همه لذت‌بخش است. موزه عروسک‌های ملل به نام بچه‌هاست، اما کام شما هم شیرین می‌شود از دیدن محیطی سراسر شادی و فکر‌های بکر.

پس کارهای‌تان که رو به راه شد، از ساعت ۱۱ صبح تا ۶ عصر به خیابان میرداماد بروید در نفت جنوبی، اواسط کوچه تابان، خانه عروسک‌های ملل چشم به راه شما و بچه‌های‌تان است برای گفتن و دیدن و شنیدن.
 
آسان‌ترین راه برای رفتن از تهران تا سوریه
در این موزه بیش از دو هزار قطعه عروسک از ۸۰ کشور، با فرهنگ مختلف دور هم جمع شده‌اند. به آنجا که برسید می‌توانید قاره به قاره عروسک‌ها را از نظر بگذرانید و برای بچه‌ها بگویید که کودکان دنیا کمی قبل‌تر از این چطور و چگونه بازی می‌کردند و از دنیای بچگی‌شان لذت می‌بردند.

عروسک‌های افغان، چینی، عربی، عروسک‌های خدایان هندی، عروسک‌های تاجیکی بدون چهره، اتریشی، ارمنی، عروسک‌های مبارک و تبارک و عروسک‌های باران‌خواهی، بخشی از این عروسک‌ها هستند.
 
آسان‌ترین راه برای رفتن از تهران تا سوریه
بخش دوم این موزه با نام «موزه عروسک و فرهنگ ایران» اقوام، لباس‌ها، قصه‌ها و افسانه‌ها را معرفی می‌کند. آنجا می‌توانید عروسک‌های مردم‌ساخت قومی ایران، عروسک‌های سلسله‌های تاریخی ایران، عروسک‌های پدید آورندگان و خادمان ادبیات کودک ایران و مجموعه‌ای از عروسک- مجسمه‌های زنان مناطق مختلف ایران با پوشش هر منطقه را به تماشا بنشینید و حظ ببرید. شاید هم به این فکر بیفتید که عروسک‌های بیشتر، بهتر و ایرانی‌تری به قفسه سرگرمی اتاق بچه‌ها اضافه کنید. آن وقت احتمالا بچه‌ها هم بدشان نمی‌آید که کمی موبایل بازی را کنار بگذانند و با عروسک‌ها وقت بگذرانند.

در دنیای اسم‌های عجیب و غریب، بیایید اسم بازی!

اگر اوضاع دورهمی فامیلی‌تان خیلی رو به راه نیست و حوصله سر بر شده است. این آخر هفته با یک پیشنهاد جذاب، به مهمانی‌تان رونق دهید. این پیشنهاد خیلی دور و دیر نیست، یک بازی و سرگرمی است و کلی تفریح.

بازی این طور است که نفر اول جمع، اسمی را می‌گوید و نفر بعدی با آخرین حرف اسم قبلی، اسم جدیدی می‌گوید. قانون بازی هم این است که هر کسی بیش از حد مکث کند می‌سوزد. نفر آخری که در بازی می‌ماند، سلطان می‌شود و دور بعد با اسمی که او می‌گوید شروع می‌شود و لذت بازی تا پایان به همین صورت ادامه خواهد داشت.

حواس‌تان باشد که آخر هفته، زود تمام می‌شود و باید برای هفته‌ای پر از انرژی و تلاش آماده شوید، اما آنچه مهم است، خاطرات خوش این روزهاست که شما توانسته‌اید با کمترین هزینه و صرف وقت بیشتر برای خود و عزیزان‌تان رقم بزنید.

تنتان سالم، ایام به کام

منبع: فارس

انتهای پیام/
برچسب ها: خانه عروسک ، نامیرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.