مدیرکل دیوان محاسبات استان گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون هفت مورد پرونده تخلف مالی با مبلغ سه میلیارد تومان به دادسرا ارسال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،فتح آبادی مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی صبح امروز در شورای اداری استان گفت: دیوان محاسبات استان در سال ۸۴ تشکیل و ۸۳ پست سازمانی دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۴۷ نفر در دیوان محاسبات استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: از مجموع این پرسنل ۳۰ نفر رسمی، ۸ نفر پیمانی، هفت نفر شرکتی، یک نفر قرارداری و یک نفر امریه است.

فتح آبادی با اشاره به اینکه مجموع درآمد‌های پیش بینی شده در قانون بودجه برای استان ۲۸۸ میلیارد تومان است، گفت: پرداخت‌های ما در استان اعم از اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی ۴۸۵ میلیارد تومان است.

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود ۰/۲۹ درصد درآمد‌های کشور از محل درآمد‌های استان تأمین می‌شود، افزود: ۵۷ درصد اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی استان از محل درآمد‌های تأمین شده از خود استان است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار استان نسبت به درآمد استان هفت برابر است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود و بین درآمد و هزینه‌ها توازن ایجاد کنیم، گفت: خراسان جنوبی از نظر هزینه رتبه ۲۹ در سطح کشور را دارد در صورتی که از نظر هزینه تنها دو درصد سهم هزینه استان است.

فتح آبادی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۲۹ دستگاه استان مورد رسیدگی قرار گرفته است، افزود: در سال جاری ۱۷۵ مورد عدم رعایت از سوی دستگاه‌های اجرایی در استان داشته ایم.

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی اظهار کرد: در سال گذشته ۶۹ مورد اقدام پیشگیرانه در سطح دستگاه‌های استان داشته ایم که این رقم در سال جاری به ۲۰۹ مورد رسیده است.

وی بیان کرد: سرانه اعتباری که در سال جاری توسط هر حسابرس مورد رسیدگی قرار گرفته ۵۱ میلیارد تومان است.

فتح آبادی با بیان اینکه ۷۰ درصد از اعتبارات استان توسط دیوان محاسبات مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان واریزی به خزانه داشته ایم.

مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۵۳۰ میلیون تومان نیز به حساب‌های دستگاه‌های اجرایی نزد خزانه واریز شده است، عنوان کرد: در مجموع طی نه ماهه نخست سال جاری ۱۰۶ میلیارد تومان واریزی به خزانه داشته ایم که نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تنها هفت مورد پرونده با مبلغ سه میلیارد تومان به دادسرا ارسال شده است.

انتهای پیام/غ

افزایش ۲۹ درصدی واریزی به خزانه  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.