نشست سه جانبه روسای جمهور ایران ، روسیه و ترکیه با هدف بررسی تحولات سوریه، عصر امروز به وقت محلی در شهر سوچی روسیه آغاز شد.

نشست سه جانبه روسای جمهور ایران ، روسیه و ترکیه در شهر سوچی آغاز شدبه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست سه جانبه روسای جمهور ایران ، روسیه و ترکیه با هدف بررسی تحولات سوریه، عصر پنج شنبه به وقت محلی در شهر سوچی روسیه آغاز شد. 

حجت الاسلام والمسلمین  حسن روحانی و رجب طیب اردوغان روسای جمهور ایران و ترکیه در بدو ورود به محل برگزاری این نشست از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مورد استقبال قرار گرفتند.

روحانی، پوتین و اردوغان در صدر هیات‌های عالیرتبه مقام‌های سه کشور مذاکرات خود را درخصوص سوریه آغاز کردند.

نشست‌های سه جانبه سران جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و ترکیه با هدف بررسی روند و نتایج مذاکرات آستانه و آغاز فرایند‌های سیاسی داخلی در سوریه برگزار می‌شود.

در نشست یک روزه سوچی روسیه که چهارمین نشست روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه با محوریت مبارزه مشترک با تروریسم منطقه‌ای و بازگرداندن آرامش، بازگشت آوارگان و برقراری ثبات سیاسی در سوریه است؛ نتایج مذاکرات موسوم به روند آستانه و آغاز فرآیند‌های سیاسی داخلی، تمامیت ارضی، حاکمیت اراده عمومی مردم سوریه و همچنین همکاری در دوران بازسازی این کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران قبل از آغاز نشست سه جانبه، در دیدار‌های جداگانه با روسای جمهور ترکیه و روسیه دیدار و درخصوص مسائل دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: دولت ، اخبار سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار