پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: انتخاب برانکو به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اشتباه است، او درگیر تیم خودش است و نباید فعلا این موضوع مطرح شود.

پنجعلی: انتخاب برانکو به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اشتباه استبه گزراش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد پنجعلی پیشکسوت فوتبال کشورمان در مورد حضور برانکو ایوانکوویچ روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران گفت: انتخاب برانکو به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران اشتباه است، او درگیر تیم خودش است و نباید فعلا این موضوع مطرح شود. با مطرح کردن این موضوع در این شرایط تیم پرسپولیس ضربه خواهد خورد. پرسپولیس در چند جام در حال رقابت کردن است و با این وضع داوری‌ها کار پرسپولیس سخت‌تر خواهد شد. خود برانکو نیز این موضوع را رد کرده است. مسئولان ابتدا باید یک سرمربی موقت برای تیم ملی فوتبال انتخاب کنند، چون انتخاب سرمربی مناسب نیاز به برنامه ریزی دارد و پروسه مخصوص به این کار باید به خوبی پیش برود.

مشکل فوتبال ما مدیریت نادرست است

او در مورد مشکل اساسی فوتبال کشورمان گفت: مشکل فوتبال ما مدیریت نادرست است و اشکال کار مربی‌ها نیستند. من از مسئولان خواهش می‌کنم یک بار مشکلات فوتبال کشور را از ریشه مورد بررسی قرار دهند. فوتبال ما یک فوتبال دولتی است و ما با این شرایط موجود به دنبال این هستیم که با یک فوتبال حرفه‌ای و جهانی رقابت کنیم. اگر ما می‌توانستیم ژاپن را شکست دهیم باید به خودمان شک می‌کردیم. آن‌ها سالیان سال برای فوتبالشان برنامه ریزی کرده اند و پیروزی شان مقابل ما طبیعی است. اگر غیر از این اتفاق می‌افتاد علم فوتبال، برنامه ریزی نوین و زیرساخت‌ها زیر سوال می‌رفتند.

اگر از یک مربی ایران استفاده کنیم مشکلی پیش نخواهد آمد

پنجعلی در مورد استفاده از یک مربی ایرانی گفت: در این مقطع اگر از یک مربی ایران استفاده کنیم مشکلی پیش نخواهد آمد، اما همان شرایطی که برای مربی خارجی ایجاد می‌کنیم برای مربی داخلی نیز باید فراهم کنیم. کشور ما از نظر استعداد در همه جای دنیا مطرح است و بازیکنانی داریم که در اروپا فوتبال بازی می‌کنند، اما زمانی که می‌گوییم مربی ایرانی، همه می‌گویند نمی‌تواند تیم را به موفقیت برساند. باید به دنبال این باشیم ببینیم مشکل اساسی ما کجاست. به اعتقاد من مشکل، فوتبال دولتی ما است. دیگر زمان آن فرا رسیده است که فوتبال کشورمان به سمت حرفه‌ای گری حرکت کند.

مگر می‌شود در یک سیستم دولتی ۲ باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کرد؟

او در مورد حرفه‌ای شدن فوتبال کشورمان گفت: هرچند وقت یک بار می‌گوییم باشگاه های پرسپولیس و استقلال را می‌خواهیم به بخش خصوصی واگذار کنیم تا به سمت حرفه‌ای شدن حرکت کنیم. مگر می‌شود در یک سیستم دولتی ۲ باشگاه را به بخش خصوصی واگذار کرد؟ این موضوع اصلا امکان ندارد. همه چیز از جمله زیر ساخت، تفکر و امکانات باید حرفه‌ای شود. اما متاسفانه هر چند وقت یک بار این صحبت‌ها را می‌شنویم بعد تازه عملی هم نمی‌شوند. الان چند سال است که می‌گویند پرسپولیس را می‌خواهیم خصوصی سازی کنیم؟ با این کار به شعور مردم توهین می‌شود. هیچ جای دنیا اینگونه نیست که چند تیم خصوصی باشند چند تیم دولتی این اتفاق امکان پذیر نیست.

کی روش مربی خوبی بود، اما نتوانستیم نتیجه‌ای با او به بگیریم

پنجعلی در مورد انتخاب مربی تیم ملی فوتبال گفت: ما مربی‌های خوب و با تجربه‌ی ایرانی داریم که با آن‌ها توانسته ایم به موفقیت برسیم. کی روش مربی بسیار خوبی بود، اما نتوانستیم با او به نتیجه‌ای بگیریم. تیم‌هایی که ما در جام ملت‌ها شکست دادیم مقابل آن‌ها همیشه پیروز بوده ایم. ما در بازی‌های آسیایی پکن در سال ۱۹۹۰ تیم ملی کره جنوبی را ۲ بار شکست دادیم، مقابل ژاپن نیز به برتری رسیدیم. حال با این همه تبلیغات و سر و صدا با چنین مشکلاتی رو به رو می‌شویم و باعث شده است جامعه ما از نظر روحی بهم بریزد.


بیشتر بخوانید: 

مرفاوی: بیانیه‌ها هواداران را به جان هم می‌اندازد/ دنبال مربی بیکار برای تیم ملی نباشیم

فرکی: برانکو گزینه‌ی خوبی برای هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان است

اسلامیان: نام برانکو و نکونام برای سرمربیگری تیم ملی در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مطرح نشده است


انتهای پیام/

صحبت های پنجعلی در مورد سرمربی آینده تیم ملی فوتبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
کسی هم نخواسته که یه دلال سرمربی تیم ملی بشه.
آخرین اخبار