مقامات کاخ سفید می‌گویند آمریکا همچنان از رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا حمایت می‌کند و به دنبال افزایش فشارها علیه نیکلاس مادورو است.

ترامپ هفته آینده درباره ونزوئلا سخنرانی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مقامات کاخ سفید می‌گویند رئیس‌جمهور آمریکا قرار است هفته آینده در جریان یک سخنرانی بار دیگر درباره تحولات ونزوئلا اظهارنظر کند.

به گفته چند مقام کاخ سفید، آمریکا به دنبال افزایش فشارها علیه نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا برای ترک این  کشور است و دونالد ترامپ هفته آینده در جریان سخنرانی در دانشگاه بین‌المللی شهر مِیامی، ایالت فلوریدا بار دیگر از خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده حمایت و از نظام سوسیالیستی (در ونزوئلا) بدگویی خواهد کرد.

تنش‌های اخیر در ونزوئلا پس از آن آغاز شد که خوان گوایدو، سردسته مخالفان دولت ونزوئلا در اقدامی غیرقانونی و با چراغ سبز آمریکا، اروپا و برخی کشورهای منطقه خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا معرفی کرد، در حالیکه مردم ونزوئلا چند ماه گذشته در انتخابات سراسری ریاست‌جمهوری با رأی قاطع، نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب کردند. گوایدو همچنین در ادامه اقدامات غیرقانونی و ساختارشکنانه خود با انتشار پیامی تصویری از مردم ونزوئلا خواست علیه دولت قانونی این کشور به خیابان‌ها بیایند.

 همچنین نیکلاس مادورو ضرب‌الاجل کشور‌های اروپایی برای برگزاری انتخابات زوهنگام ریاست جمهوری در این کشور را رد  و تاکید کرد ونزوئلا آماده دفاع در برابر هرگونه مداخله خارجی است. کشورهای اروپایی پیش از این اعلام کردند اگر دولت ونزوئلا ظرف هشت روز انتخابات جدید برگزار نکند، گوایدو را به عنوان رئیس‌جمهور موقت به رسمیت می‌شناسند.

در حالی آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای اروپایی و منطقه خوان گوایدو را رئیس‌جمهور ونزوئلا می‌دانند که روسیه، ایران، چین، ترکیه، مکزیک، و کشورهای دیگر اعلام کردند نیکلاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار