شب گذشته اعضای کنگره آمریکا طرح تامین بودجه ساخت دیوار مرزی میان این کشور و مکزیک را ارائه کردند.

ارائه طرح تامین بودجه ساخت دیوار مرزی در کنگرهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، اعضای کنگره آمریکا دیشب (چهارشنبه) طرحی را ارائه کردند که به موجب آن بخشی از بودجه درخواستی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، برای ساخت دیوار مرزی میان این کشور و مکزیک تامین می‌شود.

کنگره تنها تا روز جمعه فرصت داشت بر سر تامین بودجه درخواستی ترامپ برای ساخت دیوار در مرز این کشور با مکزیک به توافق برسد، در غیر این صورت دولت برای بار دوم تعطیل می‌شد.

«نیتا لوی» رئیس کمیته تخصیص کنگره، در این خصوص گفت: «نمی‌توانیم مصیبت تعطیلی دولت را دوباره تکرار کنیم، پس بر کنگره واجب است که مسئولانه کار کرده و بودجه دولت را تامین کند. این طرح یک تعامل دو حزبه است که سبب می‌شود دولت تعطیل نشود و اولویت‌های اصلی آن تامین بودجه شوند».

بنابر گفته یک منبع آگاه از سنا، انتظار می‌رود به دلیل کمبود وقت ابتدا سنا به این توافق رای بدهد سپس طرح پنج‌شنبه شب در مجلس نمایندگان به رای گذاشته شده و پس از آن برای دونالد ترامپ ارسال شود.

این طرح هزار و ۱۵۹ صفحه‌ای شامل تامین بودجه‌ای معادل یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار برای ساخت یک مانع فیزیکی در مرز آمریکا با مکزیک است. پیش از این، ترامپ بودجه پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای اجرای طرح خود از کنگره درخواست کرده بود.

هرچند تاکنون رئیس‌جمهور آمریکا آشکارا نگفته است که این طرح را امضا خواهد کرد، اما اعضای جمهوریخواه کنگره نسبت به این قضیه خوش‌بین هستند و امید دارند که ترامپ از آن حمایت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار