مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب از ۵۷ برابر شدن ظرفیت ترانس‌های برق و فوق توزیع استان‌های کرمانشاه، کردستان و ایلام نسبت به پیش از انقلاب خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علی اسدی مدیرعامل برق منطقه‌ای غرب گفت : در سال ۱۳۵۷ ظرفیت ترانس‌های انتقال و فوق توزیع در این شرکت، ۱۹۵ مگاولت آمپر بوده که هم اکنون به ۱۱ هزار و ۱۸۵ مگاولت آمپر رسیده است.

وی گفت : باتوجه به اینکه پیش از انقلاب فقط استان کرمانشاه دارای خط انتقال و فوق توزیع بوده، طبیعتاً ظرفیت ترانس‌های انتقال و فوق توزیع نیز تنها در این استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت ترانس‌های انتقال و فوق توزیع در کرمانشاه از ۱۹۵ مگاولت آمپر در سال ۱۳۵۷ به پنج هزار و ۶۵۶ مگاولت آمپر در سال ۱۳۹۷ افزایش پیدا کرده افزود: آمار‌ها از رشد ۲۹ برابری ظرفیت ترانس‌های انتقال و فوق توزیع در این استان خبر می‌دهد.

مدیرعامل برق غرب گفت: به برکت انقلاب اسلامی، ظرفیت ترانس‌های انتقال و فوق توزیع در استان کردستان به ۲ هزار و ۹۷۵ مگاولت آمپر و در استان ایلام نیز به ۲ هزار و ۵۵۴ مگاولت آمپر رسیده است.

اسدی در ادامه با بیان اینکه در سال ۱۳۵۷ میزان انرژی مصرفی مشترکین این شرکت، ۲۷۲ هزار و ۸۲ مگاوات ساعت بوده افزود: اکنون این رقم به هفت میلیون و ۷۰۰ هزار مگاوات ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: میزان انرژی مصرفی مشترکین در سال ۱۳۵۷ در استان کرمانشاه ۲۱۴ هزار و ۸۷۶ مگاوات ساعت بوده و در سال ۱۳۹۷ به سه میلیون و ۶۵۰ هزار مگاوات ساعت افزایش پیدا کرده که رشد ۱۷ برابری را نشان می‌دهد.

اسدی با اشاره به ۵۵ برابر شدن میزان انرژی مصرفی مشترکین در کردستان گفت: انرژی مصرفی مشترکین این استان در سال ۱۳۵۷، ۴۵ هزار و ۶۳۶ مگاوات ساعت بوده که در سال ۱۳۹۷ به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مگاوات ساعت افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه از ۱۳۴ برابر شدن میزان انرژی مصرفی مشترکین استان ایلام در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۵۷ خبر داد و افزود: میزان انرژی مصرفی مشترکین در استان ایلام از ۱۱ هزار و ۵۷۰ مگاوات ساعت به یک میلیون و ۵۵۰ هزار مگاوات ساعت رسیده است .

 

 

انتهای پیام/د

ظرفیت ترانس‌های انتقال و فوق توزیع به ۱۱ هزار و ۱۸۵ مگاولت آمپر رسیده است

 

برچسب ها: برق ، انقلاب اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.