رئیس سازمان بازرسی کل کشور در سفر به اراک گفت: موضوع فساد سیستمی توطئه دشمن است.

موضوع فساد سیستمی توطئه دشمن است / آمریکا تبلیغات گسترده روی ۲۰۰ نفر از مسئولان و خانواده‌های آنان را آغاز کردهبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان مرکزی، گفت: توطئه‌های دشمنان موجب افزایش تصور فساد سیستمی در جامعه ایران اسلامی شده، اما در واقعیت این چنین فسادی در کشور وجود ندارد.

سراج با بیان اینکه آمریکا تبلیغات گسترده روی ۲۰۰ نفر از مسئولان و خانواده‌های آنان را آغاز کرده است و برخی افراد هم با بیان برخی مطالب خواسته یا ناخواسته آب در آسیاب دشمن می‌ریزند افزود:سازمان بازرسی از صفر تا ۱۰۰ فعالیت‌های قویه مجریه را زیر نظر داردو بازرسان این نهاد انقلابی در تمامی دستگاه‌ها و سازمان‌ها حضور مستمر دارند و کوچکترین مسئله و مشکلی را بررسی و نتیجه آن را در جامعه منعکس می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۰ هزار و ۵۱ گزارش از دستگاه‌های مختلف کشور تهیه و به مراجع ذیصلاح ارسال شد که بخشی از آن کیفری و پاره‌ای در خصوص تخلف‌های اداری بود و به هیات‌های بدوی و هیات مستقر در نهاد ریاست جمهوری ارسال شد اضافه کرد: مسئولان و دلسوزان نظام در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سازمان بازرسی و دستگاه قضایی اعلام کنند تا مورد بررسی و نظارت قرار گیرد.

نظارت بر جریان امور کشور و اجرای صحیح قوانین مهمترین وظیفه سازمان بازرسی کشور است

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: نظارت بر جریان امور کشور و اجرای صحیح قوانین مهمترین وظیفه سازمان بازرسی کشور است و باید از اکنون برنامه‌های کاربردی برای تحقق حداکثری این وظیفه خطیر در سال آتی تدوین شود.

وی بیان کرد: فعالیت قوه مققنه نیز به غیر از فعالیت‌های خاص نمایندگی و به خصوص فعالیت‌های مالی و اداری زیر نظر بازرسی کل کشور است و این سازمان در امور اداری قوه قضائیه نیز نظارت مستمر دارد.

سراج تصریح کرد: ۵۰ هزار گزارش مردمی پارسال از طریق ارتباط تلفنی، فضای مجازی، ایمیل و حضوری با بازرسی‌های کل کشور صورت گرفت که تمام این تماس‌ها پیگیری و گزارش‌هایی نیز تنظیم و نتیجه به مردم اعلام شد.

وی گفت: علاوه بر بازرسی‌های مستمر این سازمان، بازرسی فوق العاده‌ای که از سوی مقامات عالی کشور از جمله مقام معظم رهبری به این سازمان تکلیف می‌شود و بازرسی موردی صورت می‌گیرد که بر اساس گزارش‌های مردمی پیگیری می‌شود وگزارش‌های مردمی و بازرسی‌های فوق العاده ظرف مدت یک ماه در سازمان بازرسی تعیین تکلیف و نتایج به شاکیان اعلام می‌شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود:: تنگنا‌های معیشتی و اقتصادی با توطئه‌های دشمنان بر جامعه تحمیل شده و در این شرایط مسئولان باید برای حل مشکلات برنامه‌های کاربردی تدوین کنند.

استان مرکزی از مناطق پاک کشور است

وی اضافه کرد: استان مرکزی از مناطق پاک کشور است: پرونده‌های صنایع مشکل دار استان مرکزی در سطح ملی مورد بررسی قرار گرفته و به زودی مشکلات آن‌ها رفع می‌شود و تغییرات مدیریتی در راستای جابه جایی تجربه‌ها در استان‌های مختلف است و مدیران نیز باید از این شرایط استقبال کنند.
وی ادامه داد:

افزایش ۲۰ درصدی جمعیت شرکت کننده استان مرکزی در راهپیمایی ۲۲ بهمن

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم در این مراسم گفت: بر اساس آمار‌ها و گزارش‌های موجود جمعیت شرکت کننده استان مرکزی در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

آقازاده افزود: حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن لبیک به مقام معظم رهبری و تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل است و این بزرگترین پشتوانه نظام اسلامی محسوب می‌شود ومسئولان باید قدر این پشتوانه مردمی را به خوبی بدانند و با تمام ظرفیت خود در راستای حل مشکلات و چالش‌های اجتماعی و اقتصادی مردم تلاش کنند.

حجت الاسلام قاسم عبدالهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی هم گفت: بازرسی استان مرکزی از پاک‌ترین دستگاه‌های حاکمیتی در این استان است به طوری که تاکنون حتی یک مورد تخلف از این نهاد انقلابی گزارش نشده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.