سفیر فرانسه در مسکو در اظهاراتی از گفتگوی پاریس با آمریکا درباره خروج نظامیان این کشور از سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سیلوی برمن، سفیر فرانسه در روسیه، در مصاحبه با خبرگزاری تاس اعلام کرد پاریس سرگرم گفتگو با واشنگتن درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه است.

او گفت: پاریس از تصمیم کاخ سفید برای خارج کردن نیرو‌های آمریکایی از سوریه متعجب شده است. وی افزود: «فرانسه معتقد است نبرد هنوز پایان نیافته است. ما در شرایط کنونی در حال بحث درباره این موضوع با آمریکایی‌ها هستیم.»

این دیپلمات در ادامه اظهاراتش افزود: «می توانم بگویم که فرانسه سهم خود را در نبرد با تروریسم در سوریه انجام داده است. تروریست‌های رقه در حملات تروریستی در فرانسه، منظور من حمله باتاکلان است، دست داشته‌اند. حفاظت از اتباع فرانسوی، نگرانی و دغدغه اصلی ماست.»

شایان ذکر است، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نوزدهم دسامبر سال ۲۰۱۸ گفت آمریکا، گروه تروریستی داعش را در سوریه شکست داده است و لذا نظامیان آمریکایی دلیل دیگری برای ادامه حضور در این کشور ندارند. این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد جنگ علیه داعش تمام نشده است و آمریکا به همکاری خود با شرکای این کشور برای شکست دادن این گروه تروریستی ادامه خواهد داد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، نیز در تاریخ ۲۳ دسامبر گفت وی از تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیرو‌ها از سوریه متاسف است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، فرانسه ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۶:۱۰ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
داعش - تروریسم - حقوق بشر - دموکراسی.....تعاریفی است که از موارد بهانه جوئی های آمریکا و متحدان سنتی همراهش مانند انگلیس و فرانسه و آلمان که فقط بفکر چپاول و غارت ثروتهای ملل تحت سلطه شان هستند این ائتلاف الآن در سوریه و افغانستان بدنبال راه چاره ای هستند که بتوانند پولهای نقد - آثار باستانی نفیس - و طلاهای دزدیده شده را چگونه بی سرو صدا از این دو کشور همراه گردانهای نظامی خود در پوشش خارج شدن از منطقه خارج کنند.....کاملاً آبرومندانه و در نمایشی بین المللی و بی سر و صدا...........حتی اگر لازم تشخیص بدهند برای حفظ منافع هر چه بیشتر حاضرند ریشه تمام این تروریستها را از روی زمین این دو کشور بردارند و نابودشان کنند تا بتوانند پولهای نقد و طلاها را مصادره و همراه نیروهایشان خارج کنند.....
آخرین اخبار