رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: با فضایی که برای بانک‌های ما ایجاد کرده اند در صورت عدم تصویب این لوایح فشار بیشتر می‌شود.

در صورت عدم تصویب لوایح fatf، مجمع باید نتیجه آن را بپذیرد/ استعفای وزیر ارشاد صحت نداردبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت، در پاسخ به سوالی پیرامون استعفای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من از آقای صالحی همین امروز هم سوال کردم که آیا  شما برای ما استعفا نامه فرستادید که ایشان پاسخ دادند خیر؛ و من از رئیس جمهور هم سوال کردم که ایشان گفتند که هیچ کاغدی را دریافت نکردم، ایشان به طور جدی کار خود را انجام می‌دهند.

واعظی درباره مهمترین مصوبات امروز هیئت دولت، یادآور شد: ما امروز تمام وقت خود برای آنچه که مردم روز دوشنبه در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور حماسی داشتند؛ اختصاص دادیم و مردم به دنیا نشان دادند که ایران کشوری است که اگر پای خارجی و تهدید دشمن مطرح باشد همه جدای از اختلاف سلیقه پای نظام جمهوری اسلامی، اسلام و رهبرشان تا آخر می‌ایستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: ما به عنوان دولت در برابر عظمت مردم وظیفه‌ای داریم و این صحنه باعث شد که آقای رئیس جمهور به هر کدام از وزرا تاکید داشتند وظایف و ماموریت خود را برای خدمت به مردم مضاعف کنند؛ مخصوصا آن دسته از وزرایی که به نوعی معیشت و نیازمندی‌های مردم را باید تامین کنند و آنچه مربوط به گرانی وجود دارد حتما باید راه حلی برای آن زودتر مشخص کنیم، ضمن اینکه در این جلسه راجع به گرانی گوشت هم صحبت  شد و راه حل‌هایی اتخاذ شد و امیدوار هستیم دولت در مقابل آنچه مردم از خود نشان دادند بتواند انجام وظیفه کند.

ما هم در وزارت خارجه و وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، معاونت حقوقی رئیس جمهور و در بخش‌های دیگر به دنبال این هستند آنچه که تا الان انجام شده بتوانند با طرف‌های مقابل خود تعامل کنند که دیگر شاهد وضعیت نامناسبی نباشیم.

واعظی ادامه داد: امروز در جلسه هیات دولت در مورد جلسه شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام هم صحبت شد برخی مسولین امروز گفتند با فضایی که برای بانک‌های ما ایجاد کرده اند در صورت عدم تصویب این لوایح فشار بیشتر می‌شود.

وی افزود: اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام این لوایح را تصویب نکند باید نتیجه آن را بپذیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی پیرامون اجلاس ورشو، بیان کرد: ما به طور عملی برای اجلاس ورشو حسابی باز نکرده ایم و معتقدیم کشور‌های منطقه برای این منطقه دل می‌سوزانند.

وی افزود: به نظر من اجلاس ورشو یک شوی تبلیغاتی است و هیچ اعتبار سیاسی در عرصه بین‌الملل نخواهد داشت. از طرف دیگر نیز آمریکایی‌ها برای ایجاد شکاف بین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در حال هدف‌گذاری هستند. واعظی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری اجلاس ورشو که با حمایت ایالات متحده انجام می‌شود اظهار کرد: از ابتدا این نشست بسیار عجولانه و بدون برنامه ریزی قبلی برای برگزاری اعلام شد و دنیا شاهد بود که پمپئو در سفری که به هشت کشور داشت به دنبال آن بود که اجلاسی در سطح سران کشور‌ها علیه ایران شکل دهد، اما مشاهده کردیم که قدم به قدم عقب نشینی کردند و آن‌ها انتظار داشتند در سطح سران و حتی وزرای امور خارجه کشور‌های صاحب نظر و معتبردر این اجلاس حضور داشته باشند که در این سطح شرکت نکردند. همچنین با توجه به مخالفت‌هایی که درباره موضوع این اجلاس مطرح شد موضوع و عنوان آن را از ایران به صلح و ثبات در منطقه تبدیل کردند.
وی گفت: کشور‌هایی که در این اجلاس حضور یافته‌اند، قاعدتاً باید بتوانند در یک اجلاس و در زمانی کوتاه در رابطه با مسائل بسیار پیچیده‌ای که در منطقه مطرح می‌شود به توافق و راه حلی دست یابند. همچنین خودشان هم به دلیل آنکه می‌دانستند به هیچ توافقی دست نخواهند یافت، اعلام کردند که بیانیه‌ای پایانی که در آن اجماع نظرات کشور‌های شرکت کننده مطرح شده باشد نخواهند داشت و تنها میزبان یک بیانیه‌ای صادر خواهد کرد که با توجه به اینکه لهستان کاره‌ای نیست، این بیانیه را آمریکا خواهد نوشت. به نظر من اجلاس ورشو یک شوی تبلیغاتی است و هیچ اعتبار سیاسی در عرصه بین‌الملل نخواهد داشت. از طرف دیگر نیز آمریکایی‌ها برای ایجاد شکاف بین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در حال هدف‌گذاری هستند و عملاً ما خیلی حسابی برای اجلاس ورشو باز نکرده‌ایم و آن را خیلی جدی نمی‌دانیم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به سفر آتی رئیس جمهوری به سوچی روسیه و برگزاری اجلاس سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه درباره منطقه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال انجام اقدامات اساسی در منطقه است و فردا صبح نیز آقای رئیس جمهور سفری به روسیه خواهد داشت و در آنجا دیدار‌های دو جانبه‌ای با رؤسای جمهور ترکیه و روسیه خواهند داشت. همچنین در اجلاس سه جانبه با سران این کشورها، مسائل سوریه را بررسی خواهند کرد.
واعظی تصریح کرد: فکر می‌کنیم که کشور‌هایی که در منطقه حضور دارند، برای منطقه دل می‌سوزانند و با سیاست جمهوری اسلامی که برقراری صلح و ثبات و آرامش در منطقه است بهتر می‌توانیم کارهایمان را پیش ببریم. فکر می‌کنیم آنچه که روند آستانه انجام داده است و سه جلسه‌ای که در گذشته سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه داشته‌اند، تاثیراتش برای هم مبارزه با داعش و هم امنیت منطقه و سوریه به مراتب بیشتر بوده است.
وی گفت: ما می‌خواهیم در عمل نشان دهیم که اگر قرار است در منطقه کار اساسی انجام شود، بدون حضور کشور‌های تأثیرگذار و بازیگران اصلی، کشور‌های دیگر نمی‌توانند از دور برای منطقه نسخه بپیچند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا دولت برنامه‌ای برای تعیین سخنگو ندارد، گفت: دولت در این زمینه برنامه دارد و دو سه گزینه برای تصدی این سمت مطرح هستند.
واعظی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره سر دادن برخی شعار‌ها در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن و بالا بردن پلاکارد‌هایی در مخالفت با پیوستن ایران به گروه اقدام ویژه مالی (FATF) اظهار کرد: چهلمین سال انقلاب و راهپیمایی ۲۲ بهمن همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند جایی برای تسویه حساب نیست و در این شرایط باید بر وحدت و همدلی تاکید کرد؛ مقام معظم رهبری در این زمینه تکلیف را روشن کردند و خیلی روشن از همه خواستند که هر کسی با هر سلیقه‌ای و هر نظری که دارد، برای احترام به انقلاب و ۴۰ سال فداکاری که انجام شده در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند تا نمادی از وحدت و صمیمیت و پیام روشنی به دشمنان ما و آن‌هایی که همواره به این امید بسته بودند که ما چنین جشنی نداشته باشیم، باشد.
وی گفت: تعداد بسیار کم و معدودی هستند که چنین شعار‌هایی سر دادند و چنین پلاکارد‌هایی را بالا بردند. در برابر این تعداد محدود ما نمی‌توانیم این موضوع را به همه مردم تسری دهیم. آن‌ها مردم نبودند و من نیز ندیدم که اقدام سازماندهی شده‌ای در این زمینه انجام شده باشد، اما همواره افرادی کج سلیقه و بد سلیقه وجود داشته‌اند و مردم باید قضاوت کنند که چه کسانی بیشتر به دستورات رهبری گوش می‌دهند و چه کسانی با وجود ادعایی که مطرح می‌کنند به این دستورات عمل می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
پیوستن به اف آی تی آف یعنی برقراری ارتباط شفاف مالی با به ۱۸۹ کشور جهان که برخی‌ از آنها مثل آمریکا و همدستانش ممکن است از این ارتباط در جهت اخذ اطلاعات مالی و بانکی کشور بهره برده و مشکلاتی را در شکل دیگری برای ما رقم بزنند. برای حل مشکل بهترین کار این است که با مخفی نگهداشتن و جداسازی بخشی از شبکه پولی کشور در قالب بخش خصوصی به این گروه بپیوندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام این لوایح را تصویب نکند باید نتیجه آن را بپذیرد.
این یعنی تهدید که اگر تصویب نشه دولت فشار رو بر مردم بیشتر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۳۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
پس چرا استعفا کرد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۳ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
درنتیجه برجام چقدر جواب دادید ونتیجه قبول کردید که می گفتید آب خوردن مردم هم به برجام بستگی دارد این همه باج دادید چه نصیب شما شد.الان شما ازآنها باج بگیرید وبگوئید دربرجام پیش مردم مارا سرافراز کردید .برجام را اجرا کنید تا به کنوانسونهای شما که هرچندبه ضرر ما است انجام دهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
باید کاری کرد که موانع پیشرو نظام بانکی بر داشته شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
نتیجه کی مشخص میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
نباید زمان رو از دست بدهیم با تصویب این لایحه مردم راحت تر زندگی میکنند.
United States of America
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
نیست از برجام سود بردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
مردم همیشه پای انقلاب ایستنادند و مشت محکمی بر دهان دشمنان کوبیده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
ما نباید به اروپا اعتماد کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
باید مراقب اروپا و آمریکا باشیم
آخرین اخبار