شبکه سعودی الحدث اعلام کرد غیبت اتحادیه اروپا در نشست ورشو حامل پیام مهمی برای آمریکاست مبنی بر اینکه مواضع این اتحادیه در مورد برجام تغییری نکرده است.

غیاب اتحادیه اروپا در نشست ورشو حامل پیام مهمی برای آمریکاستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه سعودی الحدث با اعتراف به اینکه در ساعت‌های منتهی به نشست ورشو سقف انتظارات از این نشست پایین آمده است گزارش داد غیاب اتحادیه اروپا در نشست ورشو حامل پیام مهمی برای آمریکاست مبنی بر اینکه مواضع این اتحادیه در مورد توافقنامه هسته‌ای ایران تغییری نکرده است.

حسین قنیبر خبرنگار شبکه تلویزیونی الحدث در مورد جزئیات برگزاری نشست دو روزه ورشو برای بررسی آینده صلح و امنیت خاورمیانه و برنامه کاری این نشست به ویژه برنامه‌های مربوط به فلسطین و ایران اعلام کرد: «در مورد موضوع فلسطین یک دیپلمات آمریکایی در ورشو گفت دولت آمریکا همچنان به ایجاد حل و فصل بین اسرائیل و فلسطینیان پایبند است و از برگزاری گفتگو‌های بدون محدودیت در این باره حمایت می‌کند، اما همچنان زود است درباره جزئیات این مسئله اظهار نظر کنیم.»

وی افزود: «دولت آمریکا در زمان مناسب طرح خود را برای برقراری صلح بین اسرائیل و فلسطینی‌ها ارائه می‌دهد. این اظهارات و همچنین خبر منتشر شده به نقل از بیانیه کاخ سفید در خصوص اینکه حل و فصل مسئله فلسطین تنها موضوع مورد بحث در نشست ورشو نیست، همه و همه بیانگر این است که حل و فصل نزاع اسرائیلی فلسطینی از اولویت‌های دولت آمریکا در خلال نشست ورشو نیست.»

حسین قنیبر گفت: «هر چند تشکیلات خودگردان فلسطین در هیچ حالی در نشست ورشو شرکت نمی‌کند، اما در مورد طرف دعوت کننده نیز سوء تفاهمی پیش آمده است چرا که طبق اظهارات صائب عریقات، دولت لهستان از تشکیلات خودگردان برای حضور در نشست ورشو دعوت کرده است.»

خبرنگار الحدث درباره فضای عمومی حاکم بر ساعت‌های منتهی به نشست ورشو گفت: «فضای عمومی در ساعت‌های پایانی حاکی از این است که سقف انتظارات پایین آمده است، چرا که کشور‌ها و طرف‌های غائب در این نشست در پرونده‌های مختلف دارای تأثیر و نقش قابل ملاحظه هستند. حتی کشور‌های شرکت کننده نیز ممکن است با آمریکا در مورد درجه بندی اولویت‌های کاری این نشست موافق و همنظر نباشند.»

حسین قنیبر خبرنگار الحدث گفت: «مثلا غیاب روسیه و اتحادیه اروپا از نتیجه بخش بودن این نشست در پرونده‌های مشخص از جمله در پرونده سوریه می‌کاهد. در مورد پرونده ایران نیز غیاب اتحادیه اروپا حامل پیامی برای آمریکایی هاست مبنی بر اینکه هیچ عقبگردی در مورد توافقنامه هسته‌ای رخ نمی‌دهد. فرانسه وزیر خارجه خود را به نشست ورشو نمی‌فرستد و مدیر امور سیاسی وزارت خارجه که رئیس هیئت فرانسه در مذاکرات با ایران را به عهده داشت، در این نشست حضور می‌باید که در نوع خود اقدامی نمادین است.»

وی در مورد غیاب لبنان در نشست ورشو و واکنش‌ها به این مسئله گفت: «مسئولان آمریکایی پیش و پس از اعلام عدم حضور بیروت در نشست ورشو به این مسئله واکنش نشان داده و اظهاراتی بیان کرده اند. آمریکایی‌ها معتقدند لبنان یکی از عرصه‌های فعالیت ایران در چارچوب صدور انقلاب است. به نظر آمریکایی‌ها غیاب لبنان به بهانه حضور اسرائیل در این نشست، ناشی از اعمال نفوذ ایران بر دولت لبنان از طریق حزب الله است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
پیامش اینه که کسی نمیخواد مثل آمریکائیا خودکشی کنه
آخرین اخبار