۵۳ طرح عمرانی با اعتباری افزون بر ۵۷ میلیارد تومان در شهرستان اقلید افتتاح یا کلنگ زنی شد.

بهره برداری و کلنگزنی ۵۳ طرح عمرانی در اقلیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خلیل بزرگی فرماندار شهرستان اقلید گفت: ۵۳ طرح عمرانی و خدماتی با اعتباری افزون بر ۵۷ میلیارد تومان در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، خدماتی، عمران شهری و روستایی، گردشگری به مناسبت دهه فجر در شهرستان اقلید افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد.

وی افزود: بهره برداری از پروژه گازرسانی به ناحیه صنعتی تیمارجان با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از مهمترین طرح‌های افتتاح شده در دهه فجر بود.

بزرگی ادامه داد: عملیات گازرسانی به هفت روستای دهستان بکان و هفت روستای دهستان دژکرد با اعتباری افزون بر ۲۳ میلیارد تومان و گازرسانی به مجموعه دام گستر با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز آغاز شد.

وی اظهار کرد: با اجرای این طرح ها، روستا‌های بکان، ایگدر، قتلو، شهرک صفی خانی، آردکپان، اسلام آباد و عباس آباد در بخش حسن آباد و همچنین روستا‌های خارستان علیا و سفلی، پهنای بهی، جمال بیگ و سعادت آباد در بخش سده تا پایان سال ۹۸ از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

بزرگی گفت: در بخش کشاورزی و منابع طبیعی نیز طرح آبیاری نوین روستای شهرآشوب با اعتبار ۴۰۰ میلبون تومان، بند سنگی و بتنی آبخیزداری روستای قطر آغاج با اعتبار ۲ میلیارد تومان بهره برداری شد.

به گفته وی، کلنگ آغاز احداث کارخانه تولید خوراک طیور دهستان خنجشت نیز با اعتبار پنج میلیارد تومان با سرمایه گذاری بخش خصوصی به زمین زده شد.

فرماندار اقلید با اشاره به افتتاح دو واحد دامداری ۴۰ راسی در مجتمع دام گستر این شهرستان با اعتبار یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان گفت: با احداث این طرح زمینه ایجاد اشتغال برای ۱۰ نفر و تولید روزانه بیش از یک تن شیر فراهم شده است.

وی ادامه داد: در بخش عمران روستایی نیز بهره برداری از پروژه آسفالت جاده بکان به آبغار با اعتبار سه میلیارد تومان انجام شد که با افتتاح این پروژه مسافت روستای بکان به جاده شیراز ۳۲ کیلومتر کاهش پیدا کرد.

بزرگی گفت: در ایام دهه فجر همچنین آبرسانی به پنج روستای دهستان دژکرد با اعتبار ۸۰۰ میلیون تومان آغاز شد و آبرسانی به چهار روستای بخش حسن آباد در قالب مجموعه امام رضا (ع) و حفر چاه آهکی با اعتبار ۲ میلیارد تومان با تلاش شرکت آب و فاضلاب روستایی و طرح آبیاری نوین روستای دهنو با اعتبار ۴۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

فرماندار اقلید ادامه داد: فاز اول راه عشایری تخت عروس با اعتبار یک میلیارد تومان و آب انبار‌های عشایری با اعتبار ۱۲۲ میلیون تومان آغاز شد.

بزرگی افزود: از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در بخش سده می‌توان به پایگاه اورژانس ۱۱۵ با اعتبار ۹۰ میلیون تومان دژکرد نام برد.

وی ادامه داد: در بخش صنعت و معدن نیز طرح توسعه پروژه معدن سنگ مرمریت 'دین قیجی' با اعتبار ۲ میلیارد تومان با سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز شد.

وی افزود: با توسعه این معدن ضمن افزایش میزان تولید سنگ تزئینی مرمریت و کمک به اقتصاد کشور بیش از ۱۰۰ نفر مشغول به کار خواهند شد.

شهرستان اقلید در ۲۶۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/م

افتتاح ۵۳ طرح عمرانی در اقلید

برچسب ها: دهه فجر 97 ، فرمانداری ، گاز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار