معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: جمعیت دختران تحصیل کرده بیکار ۳-۲ برابر پسران است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پنجمین جلسه شورای هماهنگی کارگروه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار که امروز (سه‌شنبه 23 بهمن ماه) برگزار شد، اظهار کرد: راهپیمایی باشکوهی انجام شد و امیدواریم پنجمین دهه جمهوری اسلامی ایران با سربلندی و موفقیت طی شود.

وی با بیان اینکه معاونت امور زنان در دولت یازدهم و دوازدهم همکاری‌های خوبی با وزارت تعاون داشته است، افرود: یکی از زمینه‌های همکاری ما در مورد زنان سرپرست خانوار است.

ابتکار ادامه داد: کارگروه‌های مشخصی به صورت منظم از یک سال و نیم گذشته تشکیل شده است که حاصل کار آن تقسیم یک کار ملی بود.

وی با بیان اینکه یک تقسیم کار مصوب و برای دولت ارسال شده است، گفت: این تقسیم کار در کمیسیون فرعی کمیسیون اجتماعی تصویب شده است و باید منتظر تصویب آن در کمیسیون اجتماعی باشیم.

ابتکار تصریح کرد: در معاونت زنان اطلس زنان منتشر شده است که این اطلس در مقطع استانی و در ۱۹۲ نقشه موضوعی وجود دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت اشتغال حتی در شهرستان‌های مختلف هم شرایط متفاوتی دارد، گفت: آمار کلی نشانگر آن است که دختران تحصیل کرده ۳-۲ برابر بیشتر از پسران تحصیل کرده، بیکار هستند و این امر نیاز به برنامه‌ریزی جدی‌ دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: تعاملات خوبی در زمینه زنان روستایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ۴۲ درصد از بانوان از تسهیلات اشتغال روستایی استفاده کرده‌اند، گفت: این زنان ۲ برابر بیشتر از مردان بهتر عمل کرده‌اند.

ابتکار گفت: در ۸ استان جشنواره‌هایی برای زنان کارآفرین برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در طرح زنان نسل تحریم، ۱۰۰ زن کارآفرین به طور داوطلب خود را معرفی کردند، افزود: مشخصات این افراد بر روی پورتال قرار خواهد گرفت و مردم با رأی دادن به این افراد برترین آن‌ها را انتخاب می‌کنند، همچنین این اقدام با هدف شناسایی و تشویق زنان سرپرست خانوار تشکیل شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: خانواده ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ن
۰۸:۵۱ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
مگر قراره هر دختر یا پسر که ی مدرک از دانشگاه پیام نور یا آزاد گرفت به شغل دولتی برسد مگر دولت چه تعداد حقوق بگیر بخور ونمیر میخاد ؟
آخرین اخبار