در گفت‌وگوی ویژه خبری مطرح شد؛

آقامحمدی: جریان‌ خودباخته‌ای می‌خواهند کشور را در حال فروپاشی نشان دهند/ترقی: مسئولین نباید در برابر دشمن کوتاه بیایند

برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب با موضوع ابعاد ملی، منطقه‌ای و‌ جهانی حضور حماسی ملت برگزار شد.

جریان‌ خودباخته‌ای می‌خواهند کشور را در حال فروپاشی نشان دهند/آمریکا دیگر مثل گذشته ابهت نداردبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری امشب (سه‌شنبه، ۲۳ بهمن ماه) با موضوع ابعاد ملی، منطقه‌ای و‌ جهانی حضور حماسی ملت با حضور علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.

آقا محمدی در ابتدای برنامه با اشاره به بازتاب راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در رسانه‌های جهان گفت: دشمنان تصور غلطی داشتند که مردم ایران حداقل خشم‌ جدی از خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان خواهند داد، تصور دیگرشان این بود که مردم در راهپیمایی حضور پیدا نمی‌کنند، از طرف دیگر‌ آمریکا تلاش گسترده‌ای انجام‌داد که بگوید ایران در حال تغییر کردن است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در طراحی اجلاس لهستان هم با این زاویه آمدند که می‌توانند آشوبی ایجاد کنند اما در مقابل مردم این خطر را حس کردند به این خاطر که ۵۵ سال است تجربه دارند؛ لذا حس کردند که وظیفه آن‌ها سنگین شده است این درحالی است که امسال با توجه به بارش باران مردم از ساعات ابتدایی ۹ صبح در راهپیمایی حاضر شدند.

آقا محمدی با اشاره به اینکه آمریکا دیگر مثل گذشته ابهت ندارد، بیان کرد: آمریکایی‌ها هر جایی که قدم گذاشته‌اند آن مکان را با آوار و تخریب همراه کردند. مردم ما که ثروت اساسی خود را به خاطر چند نقایص از دست نمی‌دهند و همین تفکر خیز ملی را درست کرد.

وی با اشاره به پیش‌بینی غلط اندیشکده‌های آمریکا یادآور شد: اظهارات اندیشکده‌ها با یکدیگر متفاوت بود غالبا در اینکه ایران سواد دارد، اشتراک نظر دارند، ولی در حال حاضر هدف و تصور ترامپ این است که این اندیشکده‌ها اشتباه می‌کنند؛ لذا ۱۶ سازمان اطلاعاتی اظهار کردند که ایران هیچ برنامه‌ای ندارد، اما ترامپ می‌گوید که این سازمان اطلاعاتی اشتباه می‌کند.

آقا محمدی با اشاره به اینکه جریان‌های خود باخته در کشور وجود دارد، گفت: این‌دسته از افراد می‌خواهند که کشور را در حال فروپاشی نشان دهند، به نظرم مسئولین آمریکا بر اساس نظریات اندیشکده‌های خود حرکت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: آمریکا همانند سابق نیست و آمریکایی‌ها بیشتر به حالت جکوزی و تجاری سیاستگذاری می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه آمریکا در حال حاضر بیشتر حالت جنگ طلبانه به خود گرفته است، خاطرنشان کرد: به طور مثال؛ تفاهم نامه خود با روسیه برای موشک‌میان برد را نقض می‌کند. 

وی با اشاره به تغییر سیاست‌های آمریکا درباره ایران، خاطرنشان کرد: وقتی دنیا به طوری شکل می‌رود که حالت ثبات خود را از دست می‌دهد، پس باید روی اقتدار خود حساب باز کنیم، اگر ترامپ بخواهد تمام توان خود را علیه ایران به کار ببرد ما باید آمادگی و اقتدار مناسبی در‌ مقابل اینگونه اتفاقات داشته باشیم، خوشبختانه این موضوع قبل از آمدن ترامپ به خوبی تشخیص داده شد.

آقا محمدی تصریح کرد: در حال حاضر توان امنیتی، نظامی و‌ کنترل ایران برای حفظ اقتدار نظام و منطقه بسیار گسترده شده است و‌ مسئولین امنیت کشور را به طول کامل تامین کردند، ضمن اینکه تاکنون ایران با اتکا به دیگران زندگی نکرده است و‌ سعی کرده خودکفا باشد. 

آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شاید روزی لازم باشد از دو قطبی بودن‌ها نجات پیدا کنیم تا مشکلات کمتر شود، گفت: سیستم اداری ما فسیل شده و موریانه وارد آن شده است لذا به هر صورتی که شده با روش‌هایی کشور را به جلو بردیم، ولی چیز‌هایی حل نشده و باقی مانده است.

وی با بیان اینکه باید راه‌های جدیدی را پیدا کرد تا از حالت سنتی گذشته رها شویم، خاطرنشان کرد: امسال و سال آینده را باید برای جوانان در نظر بگیریم تا جوابگوی خانواده‌ها باشیم، کسی از انقلاب درخواست ارزان یا گران بودن گوشت را ندارد، اما مردم از مسئولین توقع دارند تا به مسائل خرد نظام بپردازند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه مسئله فساد اداری تاکنون حل نشده است، عنوان کرد: رقم‌های بزرگی از تخلفات همچون قاچاق حل نشده است لذا باید به دنبال راه‌های جدید بود تا مسائل و مشکلات برطرف شود.

آقا محمدی با اشاره به اینکه باید هویت ۳ میلیون بیکار مشخص شود، گفت: باید این عده را شناسایی کرد و به دسته بندی آن‌ها بپردازیم همانطور که مردم راس ساعت ۹ در مراسم راهپیمایی در اقصی نقاط کشور حضور داشتند ما هم نیز باید درصدد حل مسائل و مشکلات آن‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه مردم از انقلاب اسلامی موضوعات کلان مانند امنیت، استقلال و اقتدار را انتظار دارند، اما مسائل کوچک را از دولت می‌خواهند و نقص‌های مسئولان را به انقلاب اسلامی ربط نمی‌دهند، عنوان کرد: ملت ایران انتظار دارند مسئولان حضور آنان در راهپیمایی ۲۲ بهمن و حمایتشان از انقلاب اسلامی را از برخی نقایص و مشکلات اجرایی کشور جدا کنند.

حمیدرضا ترقی فعال سیاسی در ادامه برنامه طی گفتگوی زنده تلفنی با اشاره به اینکه انقلاب به ما عزت، اقتدار و پیشرفت داد، اظهار کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دهنده این است که مردم خودشان را صاحب انقلاب می‌دانند، انقلاب و مردم را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه مردم با پدیده انقلاب مشکلی ندارد، ادامه داد: مردم انقلاب را به سوی آرمان‌های مقدس هدایت می‌کنند و لذا به این مسئله همه دشمنان انقلاب اعتراف و اذعان دارند، مردم با انقلاب مشکلی ندارند، زیرا شهید و جانباز در این مسیر داده‌اند و مشکلات را تحمل کردند، ملت ایران با حضور گسترده خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن به آمریکا نشان دادند که پاسخ یاوه گویی آن‌ها را می‌دهند لذا مردم اراجیفی را که سران آمریکا نسبت به ملت ایران داشتند، به صورت جدی پاسخ دادند.

وی با اشاره به اینکه باید در جهت حل مشکلات مردم تلاش مضاعف کرد، زیرا آن‌ها با همه مشکلات با ایمان و عشق و با روحیه در دفاع و پشتیبانی از انقلاب در برابر دشمن ایستادگی می‌کنند، افزود: مسئولین نباید در برابر دشمن کوتاه بیایند، باید سومدیریت‌ها از بین بروند لذا این ملت با شجاعت و شهامت در مقابل دشمن ایستاده است.

ترقی با اشاره به اینکه مردم برای انقلاب هزینه‌های سنگینی داده‌اند و خصومت‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا با کشورمان پاسخگویی جدی ملت ایران را در راهپیمایی ۲۲ بهمن در پی داشته است، ادامه داد: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال ضد استکباری‌ترین راهپیمایی سال‌های اخیر است، مجریان کشور وظیفه دارند تلاش خود را برای حل مشکلات مردم دو چندان کنند و همان گونه که ملت با شجاعت در مقابل دشمن ایستاده است مسئولان نیز در مقابل دشمن همین اقتدار را داشته باشند، لذا مردم انتظار دارند مسئولان در مقابل دشمن منفعل نباشند که دشمن فکر کند می‌تواند خواسته‌های خود را بر ما تحمیل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار