سرهنگ میرزکی از دستگیری باند سارقان خودرو در یکی از شهرهای غربی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه شمس‌الدین میرزکی معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: طی اقدامات صورت گرفته توسط ماموران ما، مشخص شد شخصی به هویت شهریار. الف که از سابقه داران حرفه‌ای در زمینه سرقت خودرو و تغییر در ارکان اساسی خودرو‌های سرقتی است، به تازگی پس از آزادی از زندان با تشکیل باندی به صورت گسترده اقدام به خرید و فروش خودرو‌های سرقتی در سراسر کشور کرده و با دست کاری ارکان اساسی آن‌ها، این خودرو‌های سرقتی را به فروش می‌رساند.

وی افزود: این باند پس از خرید خودرو‌هایی مانند پژو ۴۰۵ و پژو پارس که در تصادفات دچار خسارت‌های جدی و اساسی شده بودند، اقدام به سرقت خودرو‌هایی شبیه مدل خودرو‌های سرقتی کردند و با انتقال آن‌ها به شهرستان، پلاک خودرو‌های تصادفی و شماره شاسی و بدنه آن‌ها را جایگزین خودرو‌های سرقتی کردند و آن‌ها را به فروش می‌رساندند.

سرهنگ میرزکی تصریح کرد: با توجه به اطلاعات به دست آمده دستگیری شهریار متهم اصلی این پرونده در دستور کار قرار گرفت و پس از اخذ نیابت قضایی، تیمی از ماموران اداره دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کرمانشاه اعزام شدند و پس از ساعت‌ها تعقیب و مراقبت، متهم را در حالی که با یک دستگاه خودروی ۲۰۶ سرقتی که دارای سابقه اعلام سرقت از تهران در حال تردد بود، دستگیر کردند.

وی افزود: متهم در تحقیقات به عمل آمده در ابتدا منکر هرگونه سرقت و تغییر در ارکان اساسی خودرو‌های سرقتی و خرید و فروش خودرو‌های مسروقه بود که پس از مواجهه با مستندات و مدارک به خرید سه دستگاه خودروی مسروقه سند نمره از دو نفر در شهرستان کرج اعتراف کرد.

معاون مبارزه با سرقت وسائط نقلیه پلیس آگاهی پایتخت اضافه کرد: در ادامه یکی از همدستان متهم به هویت سعید در کرمانشاه در حالی که محل سکونت خود را تغییر داده بود و در منزل خواهرش زندگی می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد و از وی یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مسروقه، یک دستگاه خودروی مزدا ۳ با پلاک جعلی و تعدادی اوراق و مدارک مربوط به خودرو‌های تصادفی کشف شد.

سرهنگ میرزکی خاطرنشان کرد: در تحقیقات صورت گرفته متهمان به خرید و فروش خودرو‌های مسروقه با دست کاری در ارکان اساسی آنان اعتراف کردند که تعداد ۹ دستگاه از خودروی مسروقه سند نمره در شهر‌های همدان، کرمانشاه، قزوین وپرند شناسایی و توقیف شدند.

انتهای پیام/

دستگیری باند سارقان خودرو در غرب کشور

برچسب ها: اخبار جنایی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار