رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: در پی وقوع حوادث جوی در ۲۰ استان کشور به ۹ هزار نفر امدادرسانی شد.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین گزارش امدادرسانی در استان‌های متاثر از حوادث جوی اظهار کرد: ۲۰ استان کشور از جمله اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، جنوبی، رضوی، خوزستان، سمنان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد از تاریخ ۲۰ بهمن تا ساعت ۱۴ امروز (23 بهمن ماه)، متأثر از سیل، برف و کولاک بودند.

وی با اشاره به امدادرسانی در ۱۳۵ شهر، روستا و محور‌های کوهستانی بیان کرد: در این مدت ۶۹۶ نفر از نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر در قالب ۱۷۵ تیم در ۱۳۵ شهر، روستا و محور‌های کوهستانی به ۹ هزار نفر امدادرسانی کردند و همچنین یک هزار و ۶۴۲ نفر در پایگاه‌های امداد و نجات، مساجد و مدارس اسکان اضطراری دریافت کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به انتقال ۳۹ نفر به مناطق امن تصریح کرد: ۶۶۳ دستگاه خودرو از مسیر برف و ۲۹ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند.

وی افزود: ۱۱۷۷ تخته پتو، ۳۶۳۸ کیلوگرم نایلون، ۱۱۴۰ قوطی کنسرو، ۳۵۰ قرص نان، ۴۱ کیلوگرم خرما، ۱۲۳ کیلوگرم برنج در مناطق مذکور توزیع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار