سفارت روسیه خواست انگلیس برای پیشبرد منافعش از طریق زور را نادرست و از روی کوته‌بینی دانست و هشدار داد چنین مواضعی موجب زیر سوال رفتن بیشتر جایگاه لندن در عرصه بین‌المللی می‌شود.

­سفارت روسیه سخنان وزیر دفاع انگلیس را «کوته‌بینانه» توصیف کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سفارت روسیه در لندن روز دوشنبه در واکنش به سخنان گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس، خواست این کشور برای پیشبرد منافعش از طریق زور را نادرست و از روی کوته بینی دانست و اعلام کرد چنین مواضعی تنها موجب زیر سوال رفتن بیشتر جایگاه لندن در عرصه بین المللی می‌شود.

در بیانیه سفارت روسیه آمده است: ما از لحن نظامی گرایانه در سخنان وزیر دفاع انگلیس نگران هستیم و معتقدیم تمایل برای نشان دادن زور، ارتباطی به وظیفه تامین امنیت انگلیس ندارد. این به معنای تکیه بر قدرت نظامی برای پیشبرد منافع انگلیس در جهان است. ما اطمینان داریم که چنین موضع نادرست و کوته بینانه‌ای می‌تواند موقعیت انگلیس در عرصه بین المللی را که پیش‌تر به دلیل لشکرکشی به عراق، لیبی و سایر کشور‌ها زیر سوال رفته است، بیش از پیش به چالش بکشد.

سفارت روسیه تاکید کرد: حملات خصمانه وزیر دفاع انگلیس به روسیه ارتباطی به واقعیات موجود ندارد و سخنان ویلیامسون در راستای مواضع دولت محافظه کار انگلیس در قبال مسکو است و از این چارچوب خارج نیست. بی شک راه آسان این است که جامعه را با آنچه تهدید روسیه نامیده می‌شود ترساند تا توجه را از مشکلاتی که انگلیس در داخل و خارج با آن‌ها روبرو است منحرف کرد. افزون بر این وزیر انگلیس هدف خاصی را از بیان چنین سخنانی دنبال می‌کند - وی با نمایش تصویر کشوری متخاصم از روسیه، به دنبال افزایش هزینه‌های نظامی است.

این سفارتخانه در پایان تاکید کرد اگرچه ارائه تصویری خصمانه از روسیه غیرواقعی است، اما می‌تواند تبعات بسیار منفی بر روابط دو کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار