«خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا در مصاحبه با یک نشریه صهیونیستی از تلاش خود برای بهبود روابط با تل‌آویو خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «خوان گوایدو»، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا در مصاحبه با نشریه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» اعلام کرد که در تلاش است روابط کاراکاس با رژیم صهیونیستی را --که از حدود یک دهه پیش قطع شد-- دوباره برقرار کند.

وی در این مصاحبه گفت: «من بسیار خوشحالم که اعلام کنم روند بازسازی روابط با اسرائیل در اوج خود قرار دارد. بیانیه رسمی درباره بازسازی مجدد روابط با اسرائیل و بازگشایی سفارت جدید ونزوئلا در تل آویو در زمان مناسب منتشر خواهد شد.»

هوگو چاوز، رئیس جمهور پیشین ونزوئلا جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه در سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ را محکوم و روابط خود با فلسطینیان و ایران را تقویت کرده بود.

در پی گسترش ناآرامی‌ها در ونزوئلا، «خوان گوایدو» ماه گذشته میلادی خود را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد. وی از ارتش درخواست کرد که از او حمایت کند. این در حالی است که ارتش ونزوئلا حامی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور است. هم اکنون تعدادی از کشور‌های اروپایی در اقدامی مداخله جویانه و همسو با آمریکا اعلام کردند گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت می‌شناسند. رژیم صهیونیستی هم حمایت خود را از خوان گوایدو اعلام کرد. این در حالی است که روسیه، ترکیه، چین، ایران و تعدادی از کشور‌های دیگر از «نیکلاس مادورو» به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا حمایت کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار