عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: باتوجه به فراگیرشدن خشکسالی و نابودی مراتع در دشت‌ها، عشایر در روستا‌های حاشیه شهر مشهد پناه گرفتند.

خشکسالی‌های پی در پی باعث پناهندگی عشایر به حاشیه شهربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبدالله حاتمیان عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی  گفت: خشکسالی‌های پی در پی و شوک‌های اقتصادی، در حال نابودی زندگی کشاورزان، دامداران و عشایر در زیستگاه‌های اصلی است.

وی تصریح کرد: عشایر در حاشیه شهر‌ها نمی‌توانند در چادر‌های خود زندگی کنند، همچنین فرصت دامپروری نیز از آن‌ها گرفته می‌شود.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که دولت به این مساله ورود پیدا نکند، پیش بینی می‌شود که زندگی عشایری در کشور منقرض شده و متاسفانه این جمعیت تبدیل به کلونی‌هایی با آسیب‌های فراوان اجتماعی در حاشیه کلان‌شهر‌ها مانند مشهد شود.
 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار داشت: ایجاد مجتمع‌های پرورش گاو شیری، نگهداری گوسفند و دیگر احشام برای دامداران و عشایر و مجتمع‌های گلخانه‌ای برای کشاورزان می‌تواند حاشیه شهر‌ها را به کانون‌های تولید، اشتغالزایی و در آمدزایی تبدیل، آسیب‌های اجتماعی را کاهش و ساماندهی را این مناطق را سرعت بخشد.

انتهای پیام/ف.ح
 
 

عشایر در حاشیه شهر‌ها نمی‌توانند در چادر‌های خود زندگی کنند

 


برچسب ها: اشتغال ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.