نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه به منظور جلوگیری از تعطیلی مجدد دولت آمریکا روز گذشته به یک توافق جدید برای احداث دیوار مرزی مکزیک دست یافتند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه آمریکا اواخر روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند که به منظور جلوگیری از تعطیلی مجدد دولت آمریکا، به توافقی جدید دست یافتند.

بر اساس توافق حاصل شده میان دموکرات‌ها و جمهوری خواهان، بودجه‌ای معادل یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون دلار برای احداث دیوار مرزی در امتداد مکزیک تخصیص داده شده است که مبلغی بسیار کمتر از بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری درخواستی ترامپ است. این در حالی است که این توافق هنوز به امضای «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا نرسیده است.

این بدان معناست که با این بودجه می‌توان حصاری جدید به طول ۵۵ مایل احداث کرد که از حصار ۲۱۵ مایلی که کاخ سفید در ماه دسامبر سال گذشته میلادی درخواست کرده بود، بسیار کمتر است. این حصار جدید در منطقه «ریو گراند» در تگزاس احداث خواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته هم در یک سخنرانی در شهر «ال پاسو» در تگزاس اعلام کرد که به هر طریقی که شده دیوار مرزی مکزیک را خواهد ساخت.

دولت آمریکا از تاریخ ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی در پی بی نتیجه ماندن رایزنی‌ها میان مقامات دموکرات و جمهوری خواه برای تخصیص بودجه مورد نیاز در ساخت دیوار مرزی مکزیک، به مدت ۳۵ روز تعطیل شد. در نهایت ترامپ دولت آمریکا را به طور موقت به مدت ۳ هفته بازگشایی کرد. این ضرب العجل ۳ هفته‌ای ترامپ روز جمعه این هفته پایان می‌یابد و در صورت به توافق نرسیدن دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای ساخت این دیوار، ممکن است دولت آمریکا مجددا تعطیل شود.

تعطیلی ۳۵ روزه دولت آمریکا طولانی‌ترین تعطیلی در کل تاریخ آمریکا محسوب می‌شود و حدود ۱۱ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور آسیب وارد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار