عابدی گفت:مجموعه ورزشی شهدای دروازه ری تاپایان بهمن ماه۹۷به بهره برداری می رسدکه می‌تواندبخشی ازنیاز‌های ورزشی قم رابرطرف کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حسن عابدی مدیرکل ورزش و جوانان قم با اشاره به طرح‌های ورزشی در دست ساخت این اداره کل گفت: مجموعه ورزشی شهدای دروازه ری شامل سالن باستانی، استخر و سالن ۱۵۰۰ نفره چند منظوره با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رهبر انقلاب به قم از سال ۹۳ شروع شده و تا پایان بهمن ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید که می‌تواند بخشی از نیاز‌های ورزشی در برگزاری لیگ‌های استان را برطرف کند.

وی ادامه داد: احداث خانه جوان کهک و دستجرد با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، احداث زمین چمن مصنوعی شهر کهک با اعتبار ۳ میلیارد ریال، احداث ساختمان اداری و رخت کن مجموعه ورزسی شهدای مدافع حرم در منطقه پردیسان، از دیگر طرح‌هایی است که در این استان افتتاح می‌شود، ضمن اینکه در هفته‌های گذشته سالن تخصصی جودو در مجموعه ورزشی راحله با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره برداری رسید.

عابدی عنوان کرد: بازسازی استخر تختی توسط بخش خصوصی با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال، بازسازی سالن سوله در مجموع شهدای هفتم تیر با اعتبار ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال، زمین مجموعه شهدای پانزده خرداد (جانبازان) با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال و راه اندزای سه باب نمازخانه در اماکن ورزشی از جمله زیرساخت‌هایی است که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با تشریح مقایسه‌ای شاخص‌های مهم ورزش قم از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ اضافه کرد: برگزاری لیگ‌های ورزشی استان در سال ۹۳، ۳۲ لیگ بوده که در سال‌های ۹۴، ۹۵ و ۹۶ به ترتیب به ۳۶، ۴۷ و ۵۴ لیگ افزایش یافته است، ضمن این که از سال ۹۳ تا ۹۶ به ترتیب ۳۲۴، ۳۷۵، ۳۵۰ و ۴۰۳ مسابقه قهرمانی استانی برگزار شده است.

عابدی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های ورزشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه سال‌های اخیر با رشد بسیار چشمگیری مواجه بوده است افزود:شاخص‌های ورزشی استان درعرصه‌های مختلف زیرساختی، قهرمان پروری و توسعه ورزش همگانی رشد چشمگیری داشته است.

عابدی با بیان این که تعداد ورزشکاران اعزامی به مسابقات کشوری انتخابی تیم ملی از سال ۹۳ تا ۹۶ به ترتیب ۳۱۵، ۳۰۰، ۵۵۲ و ۵۹۸ مورد بوده است تصریح کرد:در چهار سال گذشته تعداد تیم‌های حاضر در لیگ‌های کشور به ترتیب ۷۳، ۸۶، ۱۱۷ و ۹۰ مورد بوده است که دلیل کاهش تیم‌های استان در لیگ کشور در سال ۹۶ برگزار نشدن برخی لیگ‌ها به دلیل برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی بوده است.

وی رشد تعداد مدال‌های کشوری، بین المللی و آسیایی ورزشکاران قم در چهار سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و گفت: تعداد مدال‌های انفرادی ورزشکاران قم در مسابقات کشوری در این مدت به ترتیب ۲۴۶، ۴۸۲، ۵۲۴ و ۷۱۲ مدال، در مسابقات بین المللی، ۷۵، ۱۰۵، ۹۲ و ۱۶۶ مدال، در مسابقات آسیایی ۱۵، ۱۷، ۱۳ و ۲۱ مدال و همچنین در مسابقات جهانی ۷، ۶، ۱۵ و ۱۳ مدال بوده است.

انتهای پیام /ح

سرانه فضای ورزشی قم به ۶۰ سانتی متر ارتقا می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار