گوشه‌ای از زندگی نامه زندگی نامه شهید اکبر شکرالهی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید اکبر شکرالهی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را بخوانید:

فرازی از زندگینامه شهید:
روحانی شهید اکبر شکرالهی در ۱۳۴۵/۶/۱۱ در منزل فعلی واقع در خیابان ولی عصر کوچه شهید چنگیز پیکار دیده به جهان فانی گشود و دوران پنج ساله ابتدایی را در مدرسه رهبر و سه ساله راهنمایی را در کورش سابق به ادامه تحصیل پرداخت که شروع دوره راهنمایی شهید مقارن با خیزش‌های انقلابی امت اسلامی ایران به رهبری امام امت بود. این فرزند راستین اسلام در این دوران که شروع نوجوانی بود، فولاد آبدیده شد و یکی از مقلدان صدیق امام امت شد و بقیه مراحل انقلاب را همگام با امت همیشه در صحنه پشت سر نهاد و بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت خود را در حزب جمهوری اسلامی گسترش داد و با تأسیس هسته‌های انجمن اسلامی در مدارس فعالانه در آن‌ها شروع به کار کرد. زمان می‌گذشت و ایشان سریع رشد می‌نمود و شبانه روز در راه دستاورد‌های انقلاب اسلامی تلاش می‌کرد که دوران تحصیلات دبیرستانی خود را در دبیرستان امام خمینی آغاز کرد و همزمان فعالیت خود را در دفتر حزب و انجمن اسلامی دبیرستان و در مسجد محله (مسجد امام سجاد (ع)) ادامه داد.

تا اینکه به دنبال پیام حضرت امام در زمستان سال ۶۱ که در کلاس سوم تجربی بود، همراه همکلاسان و یاران خود شهید چنگیز پیکار روحانی و پاسدار شهید صمد حسن زاده و ... از انجمن اسلامی دبیرستان امام عازم جبهه‌های حق علیه باطل گردید و در عملیات والفجر مقدماتی در واحد تخریب جز خط شکنان بود که به علت اصابت ترکش به جمجمه و نقاط مختلف بدن و خون ریزی زیاد در بیمارستان شهید فیاض بخش بستری شد و بعد از بیمارستان تحصیلات خود را ادامه داد و بقیه فعالیت‌های خود را در جهت تبلیغ انقلاب اسلامی دنبال می‌کرد و با تشکیل پایگاه مقاومت مردمی در محله‌ها در پایگاه ثارا... نیز فعالیت داشت و در اولین مرحله طرح لبیک یا امام و در مانور بزرگ آزادی قدس شرکت جست و دهه فجر سال ۱۳۶۲ دو مرتبه همراه همکلاسان و همرزمان خود جز افراد طرح لبیک یا امام عازم جبهه‌های جنوب گردید که در عملیات افتخار آفرین خیبر در جزیره مجنون شرکت داشت و از فاتحان خیبر بود که بعد از عملیات برگشتند و در خرداد سال ۱۳۶۳ موفق به اخذ دیپلم گردید و در مهر ماه همان سال بعد از بررسی‌های فراوان آگاهانه جهت تحصیل علوم دینی وارد حوزه ولیعصر تبریز گردید و تا دهه فجر ۱۳۶۴ به تحصیل علوم انسانی مشغول شد و از آنجایی که علاقه فراوان و استعداد فوق العاده‌ای داشت، سریع خود را بالا کشید. هر چه با سوادتر می‌شد، افتاده‌تر و متواضع‌تر می‌نمود. ناگفته نماند که اکبر این همه را از مکتب حضرت اباعبدا... (ع) داشت.

چرا که از کودکی هر ساله در عزاداری حسینی شرکت می‌کرد و در مکتب شهادت پرورش می‌یافت. آن چنان شد که با شهد جانش درآمیخت و در دهه فجر ۱۳۶۴ که ملبس به لباس مقدس روحانیت گردید، باز در سرش هوای کربلا داشت که از طریق سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی - ارومیه و به عنوان مبلغ رزمنده در اول اسفند ماه سال ۱۳۶۴ همراه با کاروان راهیان کربلا عازم جبهه‌های نور علیه ظلمت گردید که در عملیات انهدام نیرو در تاریخ ۱۳۶۴/۱۱/۲۲ به عنوان فرمانده دسته از گردان حر لشکر ۳۱ عاشورا شرکت نمود و به افتخار شهادت نایل گشت.

جنازه مطهر روحانی شهید اکبر شکرالهی همراه با دوازده تن از همرزمانش بعد از گذشت هفتاد روز از شهادتش با شکوه فراوان در ارومیه تشییع و به تاریخ ۶۵/۲/۲۳ در باغ رضوان ارومیه در قطعه شهدا به خاک سپرده شد.
روحش شاد و یادش گرامی باد

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید اکبر شکرالهی

 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار