نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خطاب به سربازان گمنام امام زمان گفت:به شما نام مناسبی داده اند زیرا هم سرباز گمنام هستید و هم اخلاص تان گمنام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،آیت الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی صبح امروز در دیدار با سربازان گمنام امام زمان (عج) استان گفت: به شما نام مناسبی داده اند زیرا هم سرباز گمنام هستید و هم اخلاصتان گمنام است.

وی با تأکید بر اینکه اگر کار غیر خدایی باشد ارزشی ندارد، افزود: انسانی که عملش همراه با اخلاص باشد خدا را بانی عمل خود می‌داند و به هیچ قیمتی حاضر نیست کار خود را به خودش منتسب کند.

آیت الله سید علیرضا عبادی گفت: در این غربت اسلام و شرایطی که دوست نادان و دشمن دانا همه به جنگ دین، خدا، حق و مظلوم آمده اند، امید است جبهه شما جبهه‌ای باشد که حق و مظلوم را یاری کند تا مکر و حیله دشمنان خنثی شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: انسان در دنیا و آخرت دارای حیات است اما حیات دنیا با حیات آخرت تفاوت دارد.

وی حیات واقعی و جامع را همان حیات آخرت دانست و گفت: اما این حیات باید در حیات دنیوی کسب شود و اگر بتوانیم در این عالم خودسازی کنیم در عالم آخرت دارای حیات انسانی خواهیم شد.

آیت الله سید علیرضا عبادی با بیان اینکه انسان به عقل است، افزود: هیچ شیئی در نزد خدا محبوب‌تر از عقل نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین به تفاوت عقل با فکر اشاره کرد و گفت: عقل اصل و فکر ابزار است بنابراین انسان مطیع حق حقیقت را درک و از فکر خود استفاده می کند و از این رو محبوب خدا است.

وی عاقبت اندیشی و واقع گرایی را از نشانه‌های عقل برشمرد و افزود: اگر انسان عقل خود را به فعلیت رسانَد، آنگاه حیات عقلانی پیدا می‌کند در غیر این صورت تنها یک استعداد بوده و نقش دیگری ندارد.

آیت الله سید علیرضا عبادی با بیان اینکه مقدمه هر کاری علم است،اظهار کرد: علم برای انسان حرف اول و آخر را می‌زند و قوت عقل در این است که همراه با علم باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه علم محصور در یک سی دی و کتاب علم نیست، بیان کرد: علم آن چیزی است که حقیقت حق را در یک مسئله‌ای روشن کند.

وی با بیان اینکه ایمان به علم جهت می‌دهد، ادامه داد: اگر ایمان نباشد بدترین عنصر، علم خواهد بود و اگر به آن جهت داده نشود، علم جهنی خواهد بود.

انتهای پیام/غ

مسئولان به افراد توانا در حل مشکلات کشور میدان دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار