سرلشکر باقری:

توان موشکی ما قابل مذاکره نیست/ برای دفاع از خاک ایران نیاز به اجازه هیچ کشوری نداریم

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: توان موشکی ما هیچ‌گاه مورد مذاکره نیست و اروپایی‌ها باید به تعهدات خود عمل کنند.

توان موشکی ما قابل مذاکره نیست/ برای دفاع از خاک ایران نیاز به اجازه هیچ کشوری نداریمبه گزارش خبرنگار حوزه امنیتی دفاعی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عصر امروز یک شنبه طی بازدید از نمایشگاه دستاوردهای نظام در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این نمایشگاه بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی نیروهای مسلح در معرض دید عموم گذاشته شده است، اظهار کرد: این نمایشگاه نشان می دهد در بخش علمی، فناوری و دفاعی، پزشکی و علوم انسانی کارهای بزرگی انجام شده که بخش اندکی از آنها به نمایش مردم در آمده و شاخص ها و سنجش هایی که در بعد از پیروزی انقلاب و طی ۴۰ سال اخیر با وجود تحریم و فشارهای اقتصادی، سیاسی، روانی و فرهنگی به دست آمده قابل قیاس با وضعیت پیش از انقلاب نیست.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در این نمایشگاه ۴۵ سازمان دولتی و دانشگاهی دستاوردهای خود را در ۱۲۰ غرفه و ۱۰۰۰ دستاورد بومی و صددرصد ایرانی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده اند.

وی با اشاره به غرفه سارمان انرژی اتمی در نمایشگاه دستاوردهای نظام در باغ موزه دفاع مقدس گفت: این غرفه مختص به دستاوردهای سازمان انرژی اتمی است که به همت دانشمندان جوان این سازمان به دست آمده و نشان می دهد که جوانان ما توانستند تمام مراحل استخراج" اورانیوم" از معادن ایران و تبدیل آن به "میله های سوخت هسته ای" و به کار گیری و بهره برداری در نیروگاه اتمی بوشهر را به خوبی انجام دهند.


سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه توان موشکی ما هیچ‌گاه مورد مذاکره نیست تصریح کرد: این اروپایی‌ها هستند که باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری برای دفاع از خود نیازی به اجازه کشورهای دیگر ندارد،یادآور شد: ملت‌ها برای دفاع از خاک و سرزمین خود به وجود می‌آیند و ایران برای دفاع از مردم، خاک و سرزمین‌اش، از هیچ کشوری اجاره نمی‌گیرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درباره رونمایی سپاه از شهر زیر زمینی ساخت موشک اظهار داشت: یک نکته ظریف در این رونمایی ها وجود داشت و آن اینکه حاکمان رژیم صهیونیستی و برخی آمریکایی ها و دستگاه های جاسوسی دنیا مدعی هستند هر اتفاقی در ایران می افتد آنها مطلع هستند و می‌گویند می‌دانند که در کجای ایران موشک تولید می‌شود و تعداد آنها چند تاست.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که آنها نمی دانستند در این روزها به نمایش درآمد و ده ها برابر این موضوعاتی وجود دارد که آنها از آن اطلاعی ندارند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه ادعای آنها در خصوص دانستن همه چیز اشتباه است، اضافه کرد: ما با اتکا به توان داخلی کشور و بهره گیری از جوانان دانشمند و نخبه و با استفاده از سرزمینی که خداوند همه منابع را در اختیار ما قرار داده همه مشکلات را این ملت می تواند حل کرده و بخش دفاع یکی از نمونه هایی است که به مردم و همه جهان نشان می دهیم که هیچ مشکلی غیر قابل حلی وجود ندارد.

وی افزود: با قدری همت، همبستگی و تلاش جهادی می توان همه مشکلات را برطرف کرد و انشالله همه مشکلات را یکی یکی حل خواهیم کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه فشار تحریمی که بر بخش دفاع در این ۴۰ سال بوده در هیچ بخشی دیگر وجود نداشته است،گفت: در این ۴۰ سال هیچ چیزی به ما ندادند اما در بخش دفاع توانستیم بیش از ۸۰ درصد از تجهیزات مورد نیاز خود را تولید کنیم و مابقی را در سال‌های آتی تکمیل خواهیم کرد.

وی با اشاره به بد عهدی های اروپایی ها در برجام ادامه داد: اروپایی ها یک بدهی بزرگ به ملت ایران دارند، مقامات ما در مذاکرات با ۱+۵ و با پذیرش برجام تعهداتی را برعهده گرفتند که در این دو سه سال اخیر تمامی تعهدات خود را انجام داده‌ و این مهم مورد تایید همه دستگاه های جهانی و به ویژه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

سرلشکر باقری افزود: در مقابل پنج بعلاوه یک تعهد داشته که تمام محدودیت های بانکی و اقتصادی از جمهوری اسلامی بردارد که این کار را نکرده و آمریکا نیز با بدعهدی از تعهد خود خارج شده و دیگران علاوه بر کوتاهی و سستی به تعهدات خود نیز عمل نکردند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: این اروپایی ها هستند که باید با فعال کردن ساز و کارهای مالی و حل کردن مشکلات مبادلات مالی جمهوری اسلامی که قول آن را داده اند بخش اندکی از تعهدات خود نسبت به ایران در برجام را انجام داده و این که بخواهند انتظار جدیدی را مطرح کنند چنین مجالی برای آنها وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها به دنبال ایران‌هراسی هستند، افزود: عملکرد جمهوری اسلامی نشان می دهد ایران هراسی که دشمنان تبلیغ می‌کنند بیشتر برای بستن قراردادهای تسلیحاتی با کشورهای همسایه جمهوری اسلامی و غرب آسیا است.

سرلشکر باقری ادامه داد: ایران در طول تاریخ چند قرن اخیر و چهار دهه گذشته هیچگونه چشمداشتی به خاک و منافع هیچ کشوری از جمله همسایگان نداشته و در مقابل هر کدام از همسایگان که با مشکل تجاوز خارجی و یا حملات و اقدامات تروریستی مواجه شده اند در صورتی که آن کشور علاقه داشته و دعوت کرده جمهوری اسلامی ایران به آن کشور کمک مستشاری و همکاری داشته و توانسته کمک کند آن کشور امنیت خود را مجددا به دست آورد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه عراق و سوریه دو نمونه جلوی چشم ماست که به آنها کمک کردیم، خاطر نشان کرد: تا هر زمانی که این دو کشور بخواهند در آنجا می مانیم و به کمک به آنها ادامه می‌دهیم و هر زمان که نخواهند آن کشورها را ترک میکنیم.

وی در پایان گفت: با وجود اینکه مردم عراق و سوریه و حاکمیت قانونی این کشورها علاقه‌ای به حضور آمریکایی ها در میهن شان ندارند، آنها با خوی تجاوزگری در آن کشورها باقی می‌مانند و جمهوری اسلامی ایران را متهم می‌کنند که منطقه را بهم زده است و این مسئله برای همه جهانیان آشکار است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Aa
۲۲:۴۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۷
با احترام کامل به کسانی که در مسند قدرت از توان موشکی دفاع می کنند آمریکا و اروپا بدانند توان موشکی دست ملت ایران است .
آخرین اخبار