افتتاح مرکز تشخیص پزشکی هسته‌ای در بروجرد

در نهمین روز از گرامیداشت دهه فرهنده فجر مرکز تشخیص پزشکی هسته‌ای بروجرد روز یکشنبه با حضور استاندار لرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمد کاکاوند رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: مرکز تشخیص پزشکی هسته‌ای با مشارکت بخش خصوصی در بیمارستان شهید چمران این شهربا اعتبار ۳۰ میلیارد ریال راه اندازی شد.

وی افزود: این مرکز در زمینی به وسعت ۵۰۰ متر مربع در ۲ طبقه در بیمارستان چمران بروجرد راه اندازی شده و با پذیرش روزانه ۵۰ بیمار اسکن‌های مختلف از جمله مغز، استخوان، قلب، کبد و کلیه را انجام می‌دهد.

وی اظهار داشت: این مرکز در ۲ بخش تشخیص و درمان بوده که بخش درمان آن سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

رییس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: با راه اندازی این مرکز از مراجعه بیماران برای گرفتن عکس‌های هسته‌ای با صرف زمان و هزینه‌های گزاف به استان‌های مجاور جلوگیری می‌شود.

کاکاوند با بیان اینکه در این مرکز بیماران با تعرفه دولتی پذیرش می‌شوند، اظهارداشت: کاربرد دستگاه تشخیص هسته‌ای بروجرد برای بیماری‌های مختلف مانند ناراحتی‌های قلبی، کبد، استخوان، کلیه و تیروئید بوده که با حساسیت بالا، کم خطر و کم ضرر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد بیان کرد: ایمن سازی لازم این مکان براساس استاندارد‌های مدنظر سازمان انرژی اتمی ایران به طور کامل رعایت شده است.

در آیین بهره برداری از این مرکز استاندار لرستان، معاون استاندار و فرماندار بروجرد، نمایندگان مردم بروجرد در مجلس و جمعی از مسئولان حضور داشتند.

شهرستان بروجرد با بیش از ۳۵۰ هزار تن جمعیت دارای سه بیمارستان دولتی و ۲ بیمارستان خصوصی است.

انتهای پیام/م

مرکز تشخیص پزشکی هسته‌ای در بروجرد افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
عباس گودرزی
۰۸:۲۹ ۲۳ بهمن ۱۳۹۷
واحد سنجش انسان نفر است نه تن . در ضمن تا زمانی که فرودگاه و راه آهن در بروجرد به بهره برداری نرسند و بروجرد استقلال نداشته باشد دستگان بدون متخصص بی فایده است .