روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به درخواست‌های روزافزون برای تحقیق درباره قتل خاشقجی نوشت ولیعهد سعودی به اشتباه تصور می‌کرد که پس این ماجرا می‌تواند به روش استبدادی خود ادامه دهد.

بن سلمان اشتباه می‌کرد که پس از قتل خاشقجی می‌تواند به استبداد خود ادامه دهدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی نوشت محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان اشتباه تصور می‌کرد که می‌تواند پس از ماجرای قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی به روش استبدادی خود ادامه دهد.

به نوشته نیویورک تایمز، تلاش‌های عربستان سعودی برای مخفی نگه داشتن ماجرای روزنامه نگار سعودی این هفته بیشتر از هم پاشیده شد. این روزنامه آمریکایی در این مطلب نوشت: تازه‌ترین درخواست‌ها برای انجام بررسی از سوی نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا، بازرس سازمان ملل و ائتلاف سازمان‌های غیر دولتی، باید توجه شاهزاده محمد (بن سلمان) را به این مطلب معطوف کنند که تمامی ثروت نفتی او و دوستان قدرتمندش، خون روزنامه نگار کشته شده را پاک نخواهد کرد.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: مخفیکاری نخ نما شده عربستان در ماجرای قتل خاشقجی بیشتر از هم پاشیده شده است. بن سلمان و دوستان او در کاخ سفید آشکارا تصور کردند که اعتراضات به قتل وحشیانه جمال خاشقجی در طول زمان از بین خواهد رفت. آن‌ها اشتباه کردند و همچنین اشتباه فکر می‌کردند که بن سلمان می‌تواند آزادانه روش استبدادی خود، سرکوب منتقدان و مخالفان خود را پس از آنکه اعتراضات نسبت به قتل خاشقجی به پایان رسید، ادامه دهد.

در مقاله نیویورک تایمز همچنین بر یافته‌های گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های غیرقانونی و خودسرانه اشاره و تاکید شده است که بر اساس آن، خاشقجی قربانی قتل بی‌رحمانه و با قصد قبلی، برنامه ریزی شده و اجرا شده از سوی مقامات دولتی عربستان شد.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت گروهی از سازمان‌های غیردولتی از جمله کمیته حفاظت از روزنامه نگاران و دیده بان حقوق بشر نیز دولت سعودی را به ادامه آزار و اذیت مخالفان، فعالان، روزنامه نگاران و روحانیون مستقل متهم کردند. 

در دوم اکتبر سال گذشته میلادی جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که با روزنامه واشنگتن پست آمریکا همکاری می‌کرد، در زمان مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید. مقامات سعودی برای هفته‌ها هر گونه اطلاع از سرنوشت خاشقجی را انکار کردند، ولی در نهایت به کشته شدن او در درون کنسولگری این کشور در استانبول اذعان کردند.

ریاض پس از ارائه توضیحات متناقض و مختلف درباره ماجرای ناپدید شدن خاشقجی، قتل او را به درگیری‌اش با «عوامل خودسر» در کنسولگری این کشور در استانبول نسبت داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، قتل ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار