میلاد صدرعاملی کارگردان فیلم سینمایی «سونامی» که در بخش نگاه نو سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره این فیلم و ایده شکلگیری فیلمنامه آن، به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: من پیش از این در زمینه ساخت مستندهای ورزشی کار کرده بودم و میدانستم که ساخت چنین فیلمی چه دشواریهایی در پی خواهد داشت؛ ولی علاقه داشتم تا به عنوان اولین تجربه سینمایی سراغ ساخت یک درام ورزشی بروم.
وی اظهار کرد: روندی که کاراکترها در این فیلم طی میکنند تا به هدف برسند، همراه با رنج و مشکلاتی است که نشان دادن هر یک دشواریهای خاص خود را داشت. ساخت فیلمهایی از این دست یک تحقیق میدانی وسیع میخواهد تا شما از ریز ماجرای زندگی یک ورزشکار آگاه شوید.
صدرعاملی با بیان اینکه فدراسیون تکواندو و شخص محمد پولادگر (رئیس فدراسیون تکواندو) در ساخت این فیلم خیلی به ما کمک کردند، عنوان کرد: فدراسیون تکواندو از مرحله نگارش فیلمنامه به ما مشاورههای مختلفی داد و امکانات خوبی در اختیار ما برای ساخت این فیلم گذاشت؛ از جمله آنها سکانس پایانی فیلم است که در خانه تکواندو فیلمبرداری شد.
وی درباره سانسور بخشی از صحنههای فیلم که درباره مبارزههای تکواندوکاران در المپیک و مسابقات ورزشی بوده است، تصریح کرد: من سعی داشتم نگاه دو طرف در این موضوع را بدون هیچگونه اظهارنظری بیان کنم و دیدگاه دو طرف را در فیلم بیاورم؛ این صحنه ها ضبط شد و در نسخه اولیه بود، اما تصمیم بر این شد تا اکران نشود.
کارگردان فیلم «سونامی» درباره بازی دو نقش اول این فیلم (مهرداد صدیقیان و بهرام رادان) هم تصریح کرد: این دو عزیز بسیار کار سختی برای ایفای نقش در این فیلم داشتند؛ برای انجام مبارزات و تمرینات یک قهرمان المپیکی باید به فرمی از آمادگی جسمانی میرسیدند تا از پس بازیها برآیند.
وی در پایان تأکید کرد: امیدوارم سونامی مورد استقبال منتقدان و مخاطبان قرار بگیرد. این موضوع باعث میشود تا سینماگران دیگر هم جرأت کنند و به سمت ساخت اینگونه آثار بروند. من علاقهمند به ژانر ورزشی در سینما بودم و خیلی خوشحالم که امروز سونامی را مقابل دوربین بردم.
انتهای پیام/