همزمان با فرا رسیدن شهادت ام ابی‌ها حضرت فاطمه زهرا سلام الله جای جای استان کردستان غرق عزا و ماتم است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، همزمان با سالروز شهادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) شهر‌ها و روستا‌های استان کردستان همزمان با سایر نقاط ایران اسلامی رنگ و بوی عزا به خود گرفته است.

مردم ساکن در شهر‌ها و روستا‌های استان کردستان از شب گذشته با حضور در مساجد، حسینیه ها، هیات‌های مذهبی و تکایا در سوگ دخت نبی مکرم اسلام به عزاداری پرداخته و اشک ماتم می‌ریزند.

عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) در این آیین‌ها با سینه زنی، زنجیر زنی و نوحه خوانی در سوگ شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) مرثیه سرایی کرده و سخنرانان به بیان خصوصیات اخلاقی و رفتاری آن حضرت می‌پردازند.

برنامه‌های عزاداری و سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) صبح امروز نیز با حضور عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حسینیه ها، مساجد و هیات‌های مذهبی سطح شهر سنندج برگزارشد.

امروز همچنین عاشقان و شیفتگان اهل بیت علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌های مختلف بویژه بیجار، کامیاران و قروه مجالس سوگواری و روضه خوانی برپا کردند.

برپایی آیین مداحی و توزیع نذورات از جمله برنامه‌های یی است که هرساله در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در جای جای استان کردستان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م

کردستان در سوگ بانوی دو عالم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.