معاون امور استان‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشوراز ثبت نام ۲۲ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور در سامانه سجاخبرداد.

حسین براتی معاون امور استان‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور روز گذشته دربازدید از کانون های فرهنگی هنری مساجد ارونددر گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: از ابتدای راه اندازی سامانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیش از یک و نیم میلیون نفر اعضای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد سطح کشور در قالب ۲۲ هزار کانون در سامانه سجا ثبت نام کرده اند.

وی افزود: از اینکه سطح فعالیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند از حوزه کارشناسی به دبیرخانه ارتقاء یافت جای بسی قدردانی دارد که باید از مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اروند و مدیرکل آن قدردانی نمود.

معاون امور استان‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشورگفت: در همین راستا هماهنگی‌های مناسبی صورت گرفته شده تا از ظرفیت و پتانسیل اعضاء وکانون ها‌ی فرهنگی هنری مساجد و داشته‌های معنوی آنان در فعالیت‌های اجتماعی بیشتر و بصورت شایسته استفاده شود.

براتی به تصویب اساس نامه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کردو افزود: با پیگیری‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی اساس نامه در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید ومراحل ثبت خود را طی می‌کند که تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در کشور ۲۴ هزار کانون است که از این تعداد ۲۲ هزار کانون در سامانه سجا ثبت نام کرده اند و با پایان یافتن ثبت نام هر کانون مراحل اخذ مجوز امکان قانونی خدمات دولتی برای آن‌ها فراهم گردیده است.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد می‌توانند از طریق هنر یا فرهنگ‌سازی، بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهند، گفت: کانون فرهنگی هنری می‌تواند در مسایل فرهنگی هنری و آموزشی با رشته‌های تخصصی در زمینه آموزشی، رقابتی، جشنواره‌ای و نمایشگاهی فعالیت داشته باشند.

معاون امور استان‌های ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزایش کمی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به طور اختصاصی را از اهداف راهبردی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی دانست و گفت: برای ایجاد کانون‌های فرهنگی و خدمات رسانی باید بستر لازم فراهم شود.

براتیگفت: با توجه به ظرفیت و استعداد هر منطقه یک زمینه آموزشی برنامه‌ای تعریف شده بنا بر این به اقتضای شرایط هر مسجد جوانان و نوجوانانی که عضو هستند از ظرفیت‌های و علاقه مندی مشخص شدن استفاده می‌کنند.

سجا'، سامانه جامع آمار و اطلاعات مساجد است که با هدف ساماندهی کانون‌های مساجد راه اندازی شده و کانون‌های مساجد باید برای ثبت اطلاعات خود به سایت www.bachehayemasjed.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ د

ثبت نام ۲۲ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور در سامانه سجا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.