گفتگو‌های دوجانبه گمرک و اتاق بازرگان به سرپرستی رئیس کل گمرک ایران با وزیر گمرک اتحادیه اقتصادی اوراسیا، امروز جمعه ۱۹ بهمن ماه، در مسکو شروع شد.

آغاز رایزنی ایران در مسکو برای پیوستن به اتحادیه اقتصادی اوراسیابه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گمرک ایران، گفتگو‌های دوجانبه گمرک و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به سرپرستی مهدی میراشرفی، رئیس کل گمرک ایران با عضو هیات رئیسه و وزیر گمرک اتحادیه اقتصادی اوراسیا، امروز جمعه ۱۹ بهمن ماه، در مسکو شروع شد.

با توجه به تصویب لایحه الحاق ایران به منطقه آزاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا در هیات دولت و تصویب کلیات این لایحه در مجلس شورای اسلامی، مهدی میراشرفی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران و هیات همراه با عضو هیات رئیسه و وزیر گمرک اتحادیه اقتصادی اوراسیا، در مسکو دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که به منظور رایزنی جهت آماده‌سازی مقدمات الحاق صورت پذیرفت، مقرر شد پیشنهاد گمرک ایران در زمینه مبادله موافقتنامه شناخت متقابل فعالان اقتصادی مجاز (AEO) و یادداشت تفاهم تبادل الکترونیک اطلاعات از طرف اتحادیه اقتصادی اوراسیا مورد بررسی قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: لغو ممنوعیت واردات ۱۳۰۰ قلم کالا در آینده ای نزدیک 


از مزایای الحاق به این موافقتنامه، تخفیف‌های تعرفه‌ای برای صادرکنندگان ایرانی به کشور‌های اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل کشور‌های روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس و ارمنستان خواهد بود.

مجموع مساحت کشور‌های عضو این اتحادیه، بیش از ۲۰ میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از ۱۸۰ میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی آن در سال ۲۰۱۳ حدود ۴ هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

انتهای پیام/

تخفیف‌های تعرفه‌ای برای صادرکنندگان ایرانی با الحاق به منطقه آزاد اتحادیه اقتصادی اوراسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار