تاکید امام جمعه زنجان به لزوم حضور مردم در جشن انقلاب

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه‌های امروز نماز جمعه به لزوم حضور مردم در جشن چهل سالگی انقلاب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، حجت الاسلام والمسلمین خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، در خطبه‌های امروز نماز جمعه با تسلیت شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا ( س ) گفت: حضرت زهرا (س) از جمله افرادی بود که لحظه‌ای دست از دفاع ولایت نکشیدند به طوری که آن حضرت حتی در لحظات بیماری نیز از پشتیبانی حق دست برنداشت و حقایق را بیان کرد و سرانجام جان خودشان را در این راه نثار ولایت کردند.

وی افزود: قرآن و عترت دو یادگار گرانبهای پیامبر اکرم (ص) است که برای حفظ اتحاد و انسجام باید به این ریسمان چنگ زنیم.

خطیب این هفته نماز جمعه زنجان به روز تاریخی ۱۹ بهمن ماه اشاره کرد و گفت:در این روز نیروی هوایی همافران در برابر خطر‌های زیاد، در مدرسه رفاه با امام راحل بیعت کردند و با این کارشان کمر رژیم طاغوت را شکستند و با این حرکتشان در روز ۲۱ بهمن تصمیم گرفتند تا بی‌طرفی خود را اعلام و از انقلاب ایران دفاع کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به وحدت ملت غیور ایران در سال ۵۷ اشاره کرد و افزود: حمایت شوروی و آمریکا از شاه ایران در آن سال‌ها مردم ایران را به ستوه آورده بود و دشمنان این آب و خاک با حمایت‌های خود از شاه ایران می‌خواستند تا به اهداف شوم خود برسند که خوشبختانه ملت ایران با وحدت و ایستادگی خود نشان دادند که همواره حافظ این نظام و کشور هستند.

امام جمعه زنجان به فرا رسیدن ۲۲ بهمن سالروز سقوط رژیم جنایتکار و ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی اشاره کرد و یادآورشد: باید در این مراسم نشان دهیم انقلاب اسلامی در طول ۴۰ سال با تلاش همه مردم پابرجا بوده و قطعا با همدلی و وحدت این روند ادامه داشته و مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی همچنین گفت: اکنون نیز که ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد دشمنان در همه‌ی مراحل و عرصه‌ها تلاش کرده اند تا انقلاب و نظام را از ما بگبرند که باز هم خوشبختانه با حضور به موقع مردم در همه عرصه‌ها و وحدتشان نقشه‌ی دشمنان این مرز و بوم عملی نشده است.

خطیب نماز جمعه زنجان گفت: برای رسیدن به این آرامش و امنیت ۱۰۰ هزار شهید فدای این انقلاب و کشور شده اند که وظیفه همه ما این است تا حافظ خون پاک این شهدا باشیم.

وی به نقش بی بدیل رهبری در تنگنا‌های کشور اشاره کرد و گفت: در این ۴۰ سال انواع دسیسه‌ها و توطئه برعلیه مردم ایران ازسوی بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی پیاده شده است که همواره با اتحاد و همدلی ، یاس و نامیدی نصیب مستکبران شد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان بار دیگر به حضور حداکثری مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه تاکید کرد و افزود:  با حضور خود در این روز با شکوه با رهبر فرزانه انقلاب و خلف امام راحل بیعت می‌کنیم و بار دیگر به تمام جهانیان، وحدت و انسجام خود را نشان می‌دهیم.


انتهای پیام /ک


خطبه‌های نماز جمعه زنجان در ۱۹ بهمن ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.