قائم مقام سابق حزب اعتماد ملی در اولین جلسه حزب جدیدش از انفعال احزاب در طول سال و عملکرد فصلی آنان در زمان موعد انتخابات انتقاد کرد.


نسخه نهایی اساسنامه تحویل وزارت کشور داده شد/ انتقاد از خواب زمستانی احزاب و عملکرد فصلی آنان در موعد انتخاباتبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر حزب جدید منشعب از اعتماد ملی با محوریت رسول منتجب نیا امروز (جمعه) با حضور تعدادی از فعالان سیاسی در تهران افتتاح شد.

منتجب نیا در این مراسم ضمن تبریک چهلمین سالگرد انقلاب و تسلیت ایام فاطمیه به تشریح انتخاب امروز برای برگزاری اولین جلسه حزبش پرداخت و  گفت: قرار بود دفتر را بعد از دهه فجر افتتاح کنیم اما با توجه فرارسیدن ایام دهه فجر  تصمیم گرفتیم که قبل از ۲۲ بهمن این کار را انجام دهیم.

وی  با اشاره به نهایی شدن اساسنامه و مرامنامه حزب  و تحویل آن به وزارت کشور خاطرنشان کرد: برای تهیه  زحمات زیادی از سوی یک هیئت یازده نفره انجام شد که در نهایت نسخه تکمیلی آن را به انضمام اسامی موسسان حزب جدید تحویل وزارت کشور دادیم.

این فعال سیاسی  ادامه داد: کسانی که با تحزب موافق نیستند می‌دانند که کارکرد اصلی احزاب نظارت و نقد قدرت است و اگر نقد و نظارت بر کار دولت صورت نگیرد مشکلاتی ایجاد می‌شود.

قائم مقام سابق حزب اعتمادملی خاطرنشان کرد: این وظیفه احزاب است که نیرو‌های جوان را جذب و آموزش داده و آن‌ها را آماده تحویل گرفتن مسئولیت اجرایی در کشور کنند. برنامه محوری و کادر سازی باعث می‌شود کشور همیشه برنامه و نیروی آماده به کار داشته باشد.

وی با اشاره به نقش احزاب در برگزاری انتخابات‌ها تصریح کرد: احزاب باید برای هر انتخاباتی آماده باشند،  هرچند کار احزاب تنها انتخابات نیست بلکه رویه سازی و فرهنگ سازی سیاسی از جمله وظایف احزاب است.

منتجب نیا با انتقاد از انفعال احزاب در طول سال و عملکرد فصلی آنان در زمان انتخابات تصریح کرد: احزاب ما به خواب زمستانی می‌روند و موقع انتخابات به میدان می‌آیند، بدون اینکه کادری پرورش داده باشد و یا زحمتی کشیده باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه احزاب ما کادر تربیت شده ندارند و مجبور هستند موعد انتخابات سراغ افراد غیر حزبی بروند تا سهمی در انتخابات بگیرند. در نتیجه ما دنبال این هستیم کار‌های انجام نشده‌ای که احزاب ما تاکنون انجام نداده اند را انجام دهیم و در این راستا قرار نیست دنبال افراد معروف برویم و آن‌ها را به تشکیلات دعوت کنیم بلکه ما دنبال جریان سازی هستیم.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات ما حزبی نبودن کشور است، اظهارداشت: با اراده و مصمم برای ریشه‌ای و بنیادی کردن استقرار فرهنگ حزبی این کار را شروع کردیم.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن متعلق به همه نسل‌ها است، گفت: به صورت با شکوه در مراسم گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب شرکت کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار