در هشتمین روز از دهه فجر عملیات اجرایی سد زیبامحمد خرم‌آباد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: با احداث سد زیبامحمد ۲۳۰۰ هکتار از اراضی منطقه تحت پوشش قرار گرفته و آب شرب روستا‌های اطراف نیز تامین می‌شود.

وی افزود: با احداث این سد زمینه اشتغال حدود ۶۰۰ نفر در بخش‌های مختلف ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه احداث این سد در دولت قبل شده، اما تا کنون هیچ فعالیتی در آن صورت نگرفته بود، افزود: ارتفاع سد ۴۵ متر از بستر رودخانه بوده، طول تاج ۴۰۴ متر و حجم سد ۹ میلیون و ۴۴۰ هزار متر مکعب است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اعتباری که پارسال قرار داده نمی‌شد هیچگاه این سد اجرا نمی‌سد، چرا که اعتباری نداشت و هیچ اقدامی صورت نگرفته بود.

محمد بیرانوندی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته۷ میلیارد تومان به سد زیبامحمد و ۷ میلیارد تومان نیز به سد مخمل‌کوه اختصاص یافت.

وی بیان کرد: برای تخصیص اعتبار سد زیبامحمد در بودجه امسال نیز مشکل داشتیم که در نهایت در لایحه بودجه مبلغی برای آن اختصاص داده شده است.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: پیشرفت این طرح باید به‌گونه‌ای باشد که موجب یأس و ناامیدی نشود.

استاندار لرستان نیز در این آئین گفت: طرح هایی از جمله سد‌های زیبامحمد، مخمل‌کوه، شهید بروجردی و همچنین تاج امیری تا پیش از سال ۹۷ اعتباری نداشتند.

سید موسی خادمی اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده کار بزرگی صورت گرفته و این طرح ها به بودجه بازگشتند که البته تامین منابعشان کار سختی است.

وی عنوان کرد: طرح های زیادی در سطح شهرستان خرم‌آباد آماده افتتاح هستند که تا پیش از سال با حضور تعدادی از وزرا افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شوند.

انتهای پیام/م

عملیات اجرایی سد زیبامحمد خرم‌آباد آغاز شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.