مدیر آموزش و پرورش بهبهان از برپایی بازارچه کار و فناوری در دبیرستان غزل موسوی پور ۱ خبر داد.

رسول عبدی پور، مدیر آموزش و پرورش بهبهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: درس کار و فناوری از دروس عملی دوره اول متوسطه است که دانش آموزان با گذراندن این درس می‌توانند آموزش‌های لازم جهت ورود به بازار کار و اشتغال را دریافت کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ خوداتکایی و تولید در جهت اشتغال در مدارس، افزود: دانش آموزان با قرار گرفتن در فضای تولید و فروش کالا، شرایط واقعی و عملی را تجربه کرده و برای ورود به زندگی حقیقی و جامعه آماده می‌شوند.

عبدی پوربیان داشت: افزایش روحیه تولید و کارآفرینی، توجه به رشته‌های شغلی، مسیریابی شغلی برای ورود به دوره متوسطه دوم و کاربردی کردن آموزه‌های دانش آموزان از کتاب کار و فناوری از مهمترین اهداف برگزاری بازارچه کارآفرینی در این آموزشگاه است.

مدیر آموزش و پرورش بهبهان عنوان کرد: در این بازارچه غرفه‌هایی از دست سازه ها، گل و گیاه، نقاشی، آشپزی، شیرینی پزی و دیگر تولیدات حاصل تلاش دانش آموزان، در معرض دید قرار گرفت.

وی، بیان کرد: مهارت آموزی و توانمند سازی عملی دانش آموزان دوره متوسطه اول که در موقعیت آشنایی با مشاغل و انتخاب رشته قرار دارند، می تواند زمینه ساز و تعیین کننده آینده شغلی آنان باشد.

عبدی پور در ادامه  با اشاره به تلاش و نشاط دختران خوش ذوق این آموزشگاه در برپایی بازارچه کارآفرینی، افزود: دانش آموزان در این بازارچه با تکیه بر آموزشهای تئوری، تولیدات خود در زمینه های مختلف را با هدف تمرین عملی بازاریابی، تبلیغات و فروش کالاها که نتیجه خودباوری دختران دبیرستان نمونه دولتی پیشگامان است، به معرض فروش و عرضه قرار دادند.

مدیر آموزش و پرورش بهبهان گفت: محصولات عرضه شده در غرفه ها حاصل دست و هنر دانش آموزان به همراهی اولیاء آنان است که دستیابی به تجارب شیرینی را در فضای کسب درآمد در اختیار دانش آموزان قرار می دهد.

گفتنی است، در غرفه های مختلف این بازارچه دست سازه های هنری تزئینی، گل و گیاه، نقاشی، سفالکاری، آینه کاری، آشپزی، شیرینی پزی و دیگر تولیدات دانش آموزی، در معرض دید قرار گرفت.

انتهای پیام/م

دبیرستان های بهبهان محل برپایی بازارچه های کار آفرینی

برچسب ها: اشتغال ، کارآفرینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.