ایجاد اشتغال برای ۴۵۰ هزار نفر در بخش صنایع‌دستی/تحریم‌ها اثری در جذب گردشگر به ایران نداشته استرئیس سازمان میراث فرهنگی گفت:با وجود فشار‌های آمریکایی‌ها در زمینه گردشگری شاهد رشد آن در سال جاری هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری پنجشنبه در دیدار با آیت‌الله علوی بروجردی، با اشاره به نقش گردشگری و کارکرد‌های فرهنگی و اجتماعی آن اظهار داشت: علیرغم فشار‌های آمریکایی‌ها در زمینه گردشگری شاهد رشد آن در سال جاری هستیم و تحریم‌ها اثر کمی بر بخش گردشگری داشته است.

وی با بیان اینکه غربی‌ها فضای تبلیغاتی مسمومی علیه کشور ایجاد کرده‌اند، ابراز کرد: در ۹ ماه سال جاری ۶ میلیون گردشگر خارجی به کشور سفر کرده است که این گردشگران پس از خارج شدن از ایران ذهنشان نسبت به کشور تغییر کرده و در سفرنامه‌های خود به آن اشاره کرده‌اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۴۵۰ هزار نفر در زمینه صنایع صنایع‌دستی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود برای ۱.۵ میلیون نفر دیگر در این زمینه در منازل ایجاد اشتغال شود.

وی با تأکید بر اینکه ۷۰ درصد هنرمندان صنایع‌دستی کشور را بانوان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان گردش مالی در صنایع‌دستی کشور وجود دارد که به دنبال بزرگ کردن بازار‌های صنایع‌دستی در کشور هستیم چراکه این صنعت نقش زیادی در اشتغال کشور به‌ویژه در بخش روستایی و مناطق محروم دارد.

مونسان با بیان اینکه در صنایع‌دستی به دنبال برند‌سازی هستیم، خاطرنشان کرد: برند سازی نقش زیادی در ایجاد ارزش‌افزوده صنایع‌دستی دارد و ما به دنبال جلوگیری از فروش فله‌ای صنایع‌دستی در کشور هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اظهار داشت: به دنبال رساندن واحد‌های بوم گردی از ۱۵۰۰ واحد به ۲۰۰۰ واحد هستیم که با این کار از مهاجرت روستائیان جلوگیری می‌شود و به متقاضیان تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات شش درصد از منابع صندوق توسعه ملی در بخش روستایی پیش‌بینی‌شده است، تصریح کرد: به دنبال واگذاری اماکن تاریخی برای رونق کسب‌وکار برای ایجاد اماکن اقامتی و رستوران‌ها هستیم و این اماکن مورد استقبال گردشگران خارجی قرارگرفته است.

انتهای پیام/ش

دیدار مونسان با آیت الله علوی بروجردی

برچسب ها: صنایع دستی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.