رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان گفت : لوایح "زیست محیطی" و "عوارض اضافه تناژ" لوایح بازدارنده‌ای در راستای رعایت حقوق شهروندی و قانونمند کردن ناوگان حمل بار و کالا، تدوین و به شورای شهر ارسال شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید طهماسبی رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان اظهار کرد: ساز و کار اجرایی سازمان مدیریت حمل ونقل بار از اواخر سال ۹۲ شکل گرفت و در این مدت درگیر بورکراسی اداری برای شکل دهی کلیات سازمان بوده است؛ تلاش‌های بسیار خوبی به خصوص در یکسال اخیر با لحاظ قوانینی در حوزه حمل و نقل بار انجام شد تا به کمک آن ساماندهی خوبی در این راستا انجام و حق و حقوق دو میلیون نفر شهروند اصفهانی رعایت شود.

وی با اشاره به لایحه زیست محیطی این سازمان افزود : بر اساس این لایحه خودروهایی که برای شهر اصفهان آلایندگی ایجاد کنند و در اثر تردد باعث افزایش ذرات آلاینده در هوا شوند عوارضی به آنها تعلق خواهد گرفت که بیشتر این عوارض جنبه کمک به ارتقای استانداردها در خودروهای حمل و نقل بار دارد.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان ادامه داد : لایحه زیست محیطی سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان در صحن علنی شورای شهر اصفهان تصویب شد و پس از تایید استاندار اصفهان به قانون تبدیل خواهد شد.

طهماسبی با اشاره به لایحه "عوارض اضافه تناژ" گفت : یکی از عواملی که به شدت زیرساخت‌های و نمادهای شهری را دچار خسارت می‌کند موضوع «اضافه تناژ» است ؛ اضافه تناژ باعث می‌شود فرمان‌پذیری خودرو کاهش یافته و با افزایش فشار بر روی موتور خودرو، احتراق به شکل کامل انجام نشود و به همین دلیل افزایش مصرف سوخت و آلایندگی اتفاق خواهد افتاد که خطرات زیادی برای شهروندان به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه لایحه عوارض اضافه تناژ در صحن علنی شورای شهر اصفهان تصویب و در انتظار تایید نهایی استاندار اصفهان است ،گفت : در صورت تایید ، موضوع اضافه تناژ در ابتدای سال آینده قانون خواهد داشت و خودروهایی که در این حوزه تخلف دارند و خسارتی به شهر وارد می‌کنند باید عوارض به شهرداری پرداخت کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری اصفهان تاکید کرد: این دو لایحه ، لوایح بازدارنده در راستای رعایت حقوق شهروندی است و هدف این لوایح درآمدزایی برای شهر نبوده است.  

طهماسبی با بیان اینکه رانندگانی که خودرو خود را بر استاندارها منطبق کنند عوارض پرداخت نخواهند کرد ، افزود : ۱۰ هزار کامیون و ۳۵ هزار وانت تحت پوشش سازمان مدیریت حمل و نقل است که تردد آنها ، محیط زیست شهری را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: ۷۰ درصد ذرات معلق در هوا مربوط به خودروهای سطح شهر است که ۳۰ درصد آن‌ها را خودروهای سنگین تشکیل می‌دهند، بنابراین با تغییر در سامانه سوخت‌رسانی این خودروها می‌توان آسیب وارده به شهر را کم کرد.   

انتهای پیام/م

ناوگان حمل بار و کالا در اصفهان قانونمندتر می‌شود 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.