مدیرکل بیمه سلامت استان یزد گفت: طرح جایگزینی دفترچه الکترونیک به جای دفترچه بیمه به زودی در شهرستان تفت اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، دکتر محمد دریجانی مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید ۸۰ هزار نفر از طریق صندوق بیمه سلامت همگانی به صورت رایگان بیمه شده اند افزود: قبل از تاسیس بیمه سلامت درسال ۷۴، تنها ۱۰ درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه بودند اما در حال حاضر بیش از ۹۷ درصد مردم استان که حدود  ۳۵۱هزار نفر هستند تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

دریجانی گفت: در دی ماه سالجاری، ۱۶۰ میلیارد تومان از طرف بیمه سلامت به مراکز درمانی پرداخت شده است که از این مقدار۵۴ میلیارد تومان آن مربوط به تسویه سال۹۶ بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد از حذف دفترچه بیمه به صورت پایلوت تا پایان سالجاری در یکی از شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: به احتمال زیاد این پروژه در شهرستان تفت به صورت پایلوت انجام می شود که با ویزیت الکترونیک در مصرف کاغذ صرفه جویی و به مرور زمان دفترچه بیمه حذف می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل ۱۰ هزار پرونده درمانی در سال و مصرف شدن میانگین ۲۵ برگه با تشکیل هر پرونده در یک مرکز درمانی گفت: در دولت الکترونیک و سبز برای دومین استان این طرح در استان یزد اجرا می‌شود که این ۲۵ برگه به دو برگه کاهش پیدا می کند که با این اقدام مصرف کاغذ از ۲۵۰ هزار تا به ۲۰ هزار برگ در سال کاهش می یابد.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد به اجرای ۹۵ درصد از فرایند‌های بیمه سلامت در کشور به صورت الکترونیکی اشاره  و تصریح کرد: بامکانیزه شدن امور بیمه سلامت در صورت تمام شدن دفترچه بیمه در تمام استان‌ها دفترچه قابل صدور است.

دریجانی نقش پزشک خانواده، در تسریع روند درمان بیماری‌ها غیر قابل انکار دانست و گفت: با انتخاب یک پزشک مورد اعتماد خود می‌توانید در صورت مشاهده هرگونه علائم اولیه بیماری با او مشورت و از این طریق از صرف وقت و هزینه رفتن به چند دکتر جلوگیری کنید.

وی همچنین به اهمیت وجود پزشک خانواده در روستا‌ها اشاره کرد و افزود: نتایج حاصل از تاثیر پزشک خانواده در روستا‌ها حاکی از این است که با فعالیت پزشکان خانواده در روستاها  شیوع بیماری‌هایی همچون دیابت در روستا‌ها به چهار درصد رسیده است در صورتیکه همچنان آمار مبتلایان به دیابت در شهرستان ها ۱۴ درصد است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد ادامه داد: با تاسیس بیمه درمان روستایی در سال ۱۳۸۴، ۵۹ مرکز جامع سلامت در روستا‌ها با ۷۹ پزشک، ۶۱ ماما، ۵۰ داروخانه، ۵۵آزمایشگاه و ۶۳ دندانپزشک فعالیت خود را آغاز کردند.

دریجانی در پایان اضافه کرد: سامانه ۱۶۶۶ بصورت شبانه روزی در تمام روز‌های هفته پاسخگوی همشهریان است.

انتهای پیام/ غ

طرح جایگزینی دفترچه الکترونیک به صورت پایلوت در شهرستان تفت اجرا می شود

برچسب ها: اخبار سلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.