موهبتی درباره بیمه همگانی سلامت اظهار کرد: بیمه سلامت رایگان همچنان ادامه دارد و اگر ناتوانی مالی فردی مشخص شود، می‌تواند تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرد.

مدیریت منابع منجر به کاهش خدمات سلامت نمی‌شودطاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیمه همگانی سلامت اظهار کرد: بیمه سلامت همان بیمه خدمات درمانی است و بحث رایگان بودن آن در دولت یازدهم ایجاد شد. تلاش داریم بیمه رایگان را هدفمند کنیم تا نیازمندان واقعی از خدمات رایگان این بیمه بهره بگیرند، در حال حاضر بیمه سلامت رایگان همچنان ادامه دارد و اگر ناتوانی مالی فردی مشخص شود، می‌تواند تحت پوشش بیمه رایگان قرار بگیرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره مدیریت منابع گفت: در مدیریت منابع و هزینه‌، بنای کار ما بر کاهش نیافتن خدمات است؛ در تمام دنیا هزینه‌های سلامت کنترل می‌شود و ما نیز تلاش داریم در سقف بودجه خودمان حرکت کنیم اما قرار نیست به این بهانه به قشر‌های نیازمند آسیبی وارد شود، از طرفی برای مدیریت منابع، بیمه رایگان به سمت گروه‌های نیازمند هدایت شده است.

تعیین هزینه درمان بر اساس فاکتور‌های قیمت و خدمت و مراجعات

وی ادامه داد: بسیاری از گروه‌ها توان مالی نداشتند که پس از راه اندازی بیمه رایگان به این صندوق مراجعه کردند؛ با عملکرد سازمان بیمه سلامت، بار مراجعه در سال ۹۷ در بیمارستان‌های دولتی بیش از ۱۹ درصد و در بیمارستان‌های خصوصی تا ۲۸ درصد کاهش پیدا کرد و هزینه بر اساس فاکتور‌های قیمت، خدمت و بار مراجعه تعیین می‌شود.

موهبتی بیان کرد: با هدفمند شدن بیمه رایگان به سمت گروه‌های نیازمند، رفع همپوشانى بیمه‌اى انجام می‌شود و بار مراجعه کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه سقف بودجه خود به خود رعایت می‌شود.

رئیس هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت یادآوری کرد: از طرفی بیمارستان‌ها حق ندارند بیمار را به خارج از بیمارستان ارجاع بدهند؛ اگر کسی به خارج از بیمارستان ارجاع داده شد باید با سامانه ۱۶۶۶ بیمه سلامت تماس بگیرد و موضوع را اطلاع بدهد. خط قرمز ما این است که خدشه‌ای به خدمات به گروه‌های نیازمند وارد نشود.

پایان پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.