دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: طرح نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در بیش از ۴ هزار مدرسه با هدف روایت‌گری انقلاب توسط چهارم پنجم انقلاب برگزار می‌شود.

اجرای طرح نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در ۴ هزار مدرسهحسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب اظهار کرد: هفتمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه همزمان با دهه فجر امسال در حال برگزاری است؛ هدف اصلی این برنامه روایت‌گری انقلاب اسلامی توسط نسل چهارم انقلاب است که  ۳ بخش دیروز، امروز و فردای انقلاب را روایت می‌کنند.

وی افزود: در بخش دیروز به بررسی اتفاقات قبل از انقلاب و چرای این اتفاقات می‌پردازیم تا دانش‌آموزان بدانند به چه دلیلی مردم به پا خواستند و نقش دانش‌آموزان در انقلاب اسلامی چه بود، در بخش امروز اتفاقاتی که نظام انقلاب اسلامی تجربه کرد مثل ترورها، تحریم‌ها، پیشرفت‌ها و غیره را بررسی می‌کنیم؛ در بخش فردا هم سعی داریم تا دیدی نسبی به آنچه نظام انقلاب اسلامی به آن خواهد رسید،  داشته باشیم.

روایت گری انقلاب توسط دانش‌آموزان

تاریخی با اشاره به اینکه مدرسه انقلاب اکنون در بیش از ۴ هزار مدرسه با ۳ تا ۲۶ غرفه در حال برگزاری است، گفت:  در هر غرفه یک دانش‌آموز متولی اطلاع رسانی  و پاسخگویی به سوالات سایر دانش‌آموزان است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تشریح کرد: اصل نیت نمایشگاه بر این است که نوجوانان و دانش‌آموزان هرچند سن آن‌ها به دوران انقلاب نمی‌رسد، اما به عنوان یک پاسخگو در در عرصه انقلاب و نظام قد علم کنند و در نمایشگاه امسال هم چند اتفاق مهم نسبت به نمایشگاه‌های گذشته داشتیم.

تاریخی بیان کرد: از نظر کمیتی تعداد مدارسی که نمایشگاه در آن‌ها برگزار می‌شود، از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه به بیش از ۴ هزار مدرسه افزایش یافت؛ همچنین امسال فضای بیشتری به ابتکارات و خلاقیت خود دانش‌آموزان اختصاص داده شد.

وی درباره دستاورد‌های این نمایشگاه گفت: مهم‌ترین دستاورد این نمایشگاه، امید دانش‌آموزان به آینده کشور و ارتباط آن‌ها با نظام جمهوری اسلامی است، همه این دانش‌آموزان درگیر مسائلی مانند مشکلات اقتصادی و اجتماعی هستند و علاوه‌بر این‌ها باید کار‌هایی مانند درس خواندن را هم انجام دهند، اما با این همه برای برگزاری نمایشگاه معرفی انقلاب روز‌ها وقت گذاشتند که نشان می‌دهد به آینده این نظام امیدوارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار