مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: از اواخر وقت امروز پنجشنبه تا روز یکشنبه هفته آینده، با ورود سامانه بارشی از نیمه غربی کشور، افزایش پوشش ابر، بارش برف و در برخی ساعات در ارتفاعات و گردنه‌ها همراه با کولاک برف در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رحیم صدیقی گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، تا بعدازظهر امروز هوای پایداری بر سطح استان حاکم است و پدیده قابل ملاحظه در این مدت در بیشتر ساعات، آسمانی آفتابی و افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی افزود: به تدریج از اواخر وقت امروز تا روز یکشنبه هفته آینده، با ورود سامانه بارشی از نیمه غربی کشور، شاهد افزایش پوشش ابر، وزش باد و در برخی ساعات بارش باران و برف، در ارتفاعات و گردنه‌ها همراه با کولاک برف در سطح استان خواهیم بود.
مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: بیشتر بارش‌ها طی بعدازظهر جمعه تا اواخر وقت شنبه و برای نوار غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

صدیقی تصریح کرد: انتظار می‌رود با توجه به کولاک برف، مه و لغزندگی سطح جاده‌ها بخصوص در گردنه‌ها، ارتفاعات و مناطق سردسیر استان، اختلال در تردد‌های بین شهری و روستایی در این مدت روی دهد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط تشکیل گرد و غبار برروی عراق و سوریه و امکان انتقال بخشی از آن به سطح استان، امروز تا حدودی شاهد کاهش کیفیت هوا و دید افقی بخصوص برای نیمه غربی و جنوبی استان هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در پایان گفت: از لحاظ دمایی نیز هنگام فعالیت سامانه شاهد کاهش دمایی ۴ تا ۵ درجه سانتیگراد خواهیم بود.

انتهای پیام/م

کردستان برفی وبارانی می شود

برچسب ها: آب وهوا ، بارش باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.