نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی امر به معروف و نهی از منکر را از اصلی‌ترین عوامل پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در مراسم یادواره ۵۲ شهید منطقه مارالان تبریز در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) گفت:همان گونه که خداوند در قرآن کریم فرموده است، اگر مردم امر به معروف و نهی از منکر نکنند اشرار و کفار بر آن‌ها حاکم می‌شود.

وی ادامه داد: امام راحل با امر به معروف و نهی از منکر توانست با دست خالی و با پشتیبانی مردم بر طاغوت زمان غلبه کند و انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

امام جمعه تبریز افزود: در بحث تذکر لسانی همه وظیفه دارند و در امر به معروف و نهی از منکر عملی هم لازم است آمر و ناهی، معروف و منکر را بشناسد و احتمال تاثیر گذاری بدهد.

حضور گسترده و پرشورجوانان در مراسم اعتکاف

وی یاد آور شد: امروز جوانان ما در نماز جمعه و مراسم اعتکاف به صورت گسترده و پرشورشرکت می‌کنند و همراه ریش سفیدان هر زمانی که به وجودشان نیاز شد اعلام آمادگی می‌کنند که این موضوع نشان دهنده روحیه انقلابی در جوانان ماست

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: دشمنان از همین روحیه انقلابی در هراسند و سعی می‌کنند انقلابی گری را از جوانان بگیرند پس باید هوشیاری خود را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه کشورمان هم اکنون بامشکلات فراوانی اعم از مشکل اقتصادی، معیشتی، گرانی و اشتغال جوانان روبروست تصریح کرد: برخی از این مشکلات به دلیل تحریم‌های ناعادلانه دشمنان است، اما دلیل اصلی نابسامانی‌های جامعه، بی توجهی برخی مسئولان است.

امام جمعه تبریز تنها راه مقابله با دشمنان کشور را حفظ وحدت، صمیمیت و انسجام حول محور ولایت دانست.

نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجانشرقی همچنین در یادواره شهدای جانباز آذربایجان شرقی که در دانشگاه تبریز برگزار شد گفت: باید یاد و نام شهدا را زنده نگه داریم تا رشادت ها، فداکاری‌ها و ایثار آن‌ها از یادمان نرود.

وی ادامه داد: اگر به حادثه عظیم عاشورا توجه کنیم می‌بینیم که زنده ماندن این قیام نیز به برکت تکرار مراسم عاشوراست، چون اگر تکرار نمی‌شد از یاد‌ها می‌رفت.

تاکید بر ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و از جان گذشتگی‌های رزمندگان به نسل جدید جامعه

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر ضرورت انتشار وصیت نامه شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و از جان گذشتگی‌های رزمندگان به نسل جدید جامعه ادامه داد: بحث دفاع مقدس باید در مدارس و دانشگاه‌ها تدریس شود تا نسل‌های جدید بدانند برای حفظ امنیت و استقلال کشورشان چه زحمت‌ها کشیده شده است.

امام جمعه تبریز تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا را نشآت گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت:: اگر به خانواده شهدا احترام بگذاریم، مقام والا و فرهنگ ایثار را ارج نهاده ایم.

وی گفت:جانبازان و خانواده معظم شهدا در روز ۲۲ بهمن امسال همانند سال‌های گذشته، به دشمنان نشان می‌دهند همیشه و در همه حال پشتیبان ولایت فقیه هستیم تا به کشورمان آسیبی نرسد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم مبارزه با اشرافیگری را در بخش‌های مختلف نظام و تکیه و اعتماد به مردم -و نه خارجی ها- را از وظایف مسئولان برشمرد و افزود: باید عوض قبیله گرایی سیاسی، جناحی سعی کنیم جامعه را به سوی اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی سوق دهیم.

 

انتهای پیام/ش

 

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.