معاون مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: پیش بینی می‌شود ۲۳ هزار راس دام در مهاباد علیه دو بیماری تب مالت یا بروسلوز و تب برفکی مایه کوبی شود.

آغاز مایه کوبی ۲۳ هزار راس دام درمهاباد علیه تب مالت و تب برفکی دام در مهاباد

دکتر آغاز معاون مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در قالب این طرح همه دام‌های نگهداری شده در مراکز پرورش دام سنتی و صنعتی مایه کوبی می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۲ مرحله از اجرای این طرح در خرداد و مهر انجام گرفته و سومین مرحله این طرح با همکاری ۴ اکیپ بخش خصوصی و یک اکیپ نظارتی دولتی اجرا می‌شود.

آغاز ادامه داد: هزینه اجرای طرح تب برفکی ۵ هزار تومان تعیین شده که باید خود دامدار پرداخت کند، اما مایه کوبی علیه بروسلوز رایگان است.

معاون مدیر شبکه دامپزشکی مهاباد اضافه کرد: مایه کوبی علیه بیماری تب برفکی هر سال در سه نوبت صورت می‌گیرد. نوبت نخست آن خرداد ویژه دام‌های سبک و سنگین است در نوبت دوم که مهر ماه انجام می‌گیرد دام‌های سنگین مایه کوبی می‌شوند، مرحله آخر نیز شامل دام‌های سبک و سنگین است که در بهمن اجرا می‌شود.

بیماری تب مالت یا بروسلوز هم از مهمترین بیماری‌های مشترک انسان و دام محسوب می‌شود که باکتری «بروسلا» ایجاد کننده بیماری است و طیف وسیعی از پستانداران اهلی را مبتلا می‌سازد.

در شهرستان مهاباد بیش از ۲۵۰ هزار راس دام وجود دارد که از این تعداد ۲۳۰ هزار راس دام سبک و ۲۳ هزار راس دام سنگین است.

انتهای پیام / س خ

اجرای مرحله سوم از طرح های مایه کوبی دام در مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.