آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین با عنوان آوا‌ها و نوا‌های پهلوانی شامگاه چهارشنبه با حضور رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کشور در سنندج برگزارشد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مجتبی جوهری رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت:در شرایطی که استکبار جهانی ایران را از همه جهات حتی فرهنگی مورد هجمه قرار داده می‌توانیم با بهره گیری از ورزش‌هایی که با فرهنگ ما عجین شده است با این هجمه‌ها مقابله کنیم.

وی افزود:با معرفی فرهنگ ایرانی به دنیا، آن‌ها به سادگی پی می‌برند که مردم این کشور به دنبال بشردوستی، ایثار، گذشت، جوانمردی و حمایت از ضعفا هستند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای با اشاره به اینکه با معرفی خصوصیات فرهنگ ایرانی از طریق ورزش به جهانیان می‌توانیم مدعی شویم که ایرانیان صاحب تمدن و فرهنگی غنی هستند بیان کرد: می‌توانیم از طریق ورزشی که با مذهب و فرهنگ ما ایرانی‌ها منطبق است، تمدن هفت هزار ساله ایرانی‌ها را به دنیا معرفی کرد.

جوهری گفت: ساده ترین، ارزانترین و بهترین راه برای ارتقای سلامتی جامعه هم ورزش است و در این راستا فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای به کمک شما جوانان برومند این دیار مسیر معرفی کشور به جهانیان و تاثیر در سلامت جامعه را در پیش گرفته و طی می‌کند.

وی با بیان اینکه کردستان این افتخار را به دست آورده است که سکان دار ورزش قهرمانی و زورخانه‌ای کشور باشد.

رئیس هیات ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای کردستان هم در این آیین گفت: استان کردستان یکی از قطب‌های ورزش زورخانه‌ای در کشور است و برگزاری هشتمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین بهانه‌ای برای بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شد.

بهرام نصرالهی زاده اظهار داشت: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای همانطور که از نام آن پیداست با روح جوانمردی و پهلوانی عجین شده است.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران هم با معنویت همراه است و رشته ورزشی پهلوانی و زورخانه‌ای رشته‌ای همراستا با این معنویات است.

گفتنی است؛ هشتمین جشنواره مرشدان برتر کشور همزمان با چهلمین سالروز پایداری انقلاب اسلامی ایران  به مدت سه روز به میزبانی سنندج  برگزارشد.

انتهای پیام/م

برگزاری هشتمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین در کردستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.