وزیر خارجه قطر اعلام کرد کشورش آماده برگزاری نشستی منطقه‌ای با موضوع مقابله با جنایت‌های گروه تروریستی داعش است.

اعلام آمادگی قطر برای برگزاری نشست «مقابله با جنایت‌های داعش»به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق قطر، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر اعلام کرد کشورش سال میلادی جاری میزبان نشستی منطقه‌ای با حضور مقامات عالی رتبه خواهد بود تا تلاشی در زمینه مقابله با جنایت‌های وحشیانه‌ای که تروریست‌های داعش انجام داده‌اند، صورت گیرد.

وی در نشست وزرای خارجه کشور‌های عضو ائتلاف بین‌المللی که شب گذشته در واشنگتن و با مشارکت مشاور ویژه و رئیس تیم بین‌المللی تحقیقاتی جنایت‌های داعش در عراق برگزار شد، گفت: بدون بررسی دلایل اصلی به وجود آمدن افراط‌گرایی و تروریسم، متوقف کردن درگیری‌های مسلحانه، تلاش مشترک و تقویت همکاری‌های منطقه‌ای، نمی‌توان بر این گروه تروریستی پیروز شد.

وزیر خارجه قطر بازپروری تروریست‌های خارجی و بازگرداندن آنان به جوامعشان را در چارچوب دستگاه قضایی لازمه حل و فصل این مسئله دانست.

آل ثانی تاکید کرد: تروریسم همچنان یکی از شدیدترین خطر‌هایی است که صلح و امنیت بین الملل را در زمان حال تهدید می‌کند.

وی با اشاره به برگزاری کنفرانسی در ماه اکتبر ۲۰۱۸ در دوحه و با حضور مسئولان عالی رتبه و کارشناسان متخصص بین‌المللی و منطقه‌ای گفت: این کنفرانس که با هدف بررسی موضوع  تروریست‌های خارجی برگزار شد به سازوکار‌های مهمی در این باره دست یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار