۶ طرح زیست محیطی با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال در شیراز به بهره برداری رسید.

افتتاح ۶ طرح زیست محیطی در شیرازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح‌الله خوشبخت رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: برای نخستین بار است که با استفاده از توان بخش خصوصی، پروژه‌های زیست محیطی در این شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: یکی از این طرح ها، کارخانه بازیافت پلاستیک (PET) است که بیش از ۳۰ میلیارد ریال برای آن صرف شده و هدف از راه اندازی آن بازیافت بطری‌های پلاستیکی جمع‌آوری شده است.

خوشبخت ادامه داد: ظرفیت تولید روزانه این کارخانه ۱۲ هزار کیلوگرم است و مواد تولیدی بازیافتی آن در صنایع پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اظهار داشت: پروژه عایق‌بندی سلول دفن مهندسی و بهداشتی پسماند با بیش از ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار، فازم چهارم محوطه سازی بیوکمپوست با افزون بر ۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال اعتبار نیز از جمله این طرح هاست.

خوشبخت بیان کرد: فاز چهارم حصارکشی سایت دفن برمشور با ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال هزینه و همچنین احداث دیوار بتنی و حوضچه شیرابه کارخانه تفکیک زباله با هفت میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال در زمره این پروژه‌ها به شمار می‌آید.

او گفت: احداث ساختمان آتش نشانی و تاسیسات فردی در سایت دفن زباله شیراز در منطقه برمشور نیز یکی دیگر از این پروژه‌ها محسوب می‌شود.

خوشبخت اظهار کرد: هدف از اجرای این پروژه، افزایش سرعت عمل اطفای آتش‌سوزی‌های احتمالی در محل دفن پسماند، کاهش خسارت‌های مربوطه و همچنین افزایش سطح رفاهی و بهداشت عمومی کارکنان فعال در این حوزه است.

وی تصریح کرد: این پروژه که با اعتباری افزون بر چهار میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید شامل، یک ساختمان آتش‌نشانی و پارکینگ برای ۲ دستگاه کامیون آتش‌نشانی، ۲ منبع هوایی ۱۰ هزار لیتری آب، پارکینگ، حمام و سرویس بهداشتی برای کارکنان فعال در کارخانه تفکیک زباله و همچنین یک ساختمان نگهبانی است.

سایت دفن زباله شیراز در منطقه برمشور در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی این شهر قرار دارد.
انتهای پیام/م

افتتاح ۵ پروژه زیست‌محیطی و یک ایستگاه آتش‌نشانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار